Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Super Bake u raljama biznisa

    Osnovni motiv za pokretanje preduzetničkog projekta „Super Bake“ bila je vera u zajednicu i stav da socijalno preduzetništvo može biti tržišno održivo. Mario Milaković, inicijator ovog projekta, smatra da biznis može da bude profitabilan i kada u sebi ima snažnu socijalnu komponentu. Projekat ima za cilj otvaranje prve poslastičarnice u kojoj će raditi penzionerke i praviti domaće kolače. Takav angažman doprinosi povećanju njihovih prihoda, ali i bogatijem društvenom životu.

    „Ideja je rođena u junu prošle godine. Na crowdfunding kampanji smo radili tokom leta i jeseni i realizovali smo je u decembru. Kroz tu kampanju smo skupili novac potreban za osnovnu opremu za radionicu za pripremu kolača“, priča Mario.

    Kaže da je zajednica srž svega što rade. Stoga je i podrška došla upravo od zajednice kroz ovaj vid kampanje.

    „Od zajednice, za zajednicu! Kroz crowdfunding obični ljudi su investirali u projekat na primer po hiljadu ili dve dinara, odnosno unapred su, kroz vaučere, kupovali kolače koje će dobiti kada radionica započne sa radom. To je bio i odličan način da osetimo puls tržišta, odnosno, da testiramo naš poslovni model. Podržalo nas je ukupno 160 pojedinaca“.

    Mario kaže da su veliku edukativnu podršku pružili GIZ Nemačka saradnja i Brodoto. Naučili su ih kako se vodi i promoviše uspešna kampanja i kako se animira i uključuje zajednica.

    „Naš početni kapital bio je isključivo ono što smo skupili putem crowdfundinga i iznosio je 5.600 američkih dolara. To je bilo dovoljno samo da se kupi najosnovnija oprema i nešto sirovina. Imali smo sreću da imamo partnera, drugo socijalno preduzeće ’Naša kuća’ sa kojim sada delimo njihovu radionicu i odakle će bake, odnosno penzionerke, da spremaju kolače, tako da radionicu nismo morali da opremamo“.

    Prema njegovim rečima, osnovni princip kojim se rukovodi u poslovanju okrenuti su ka zajednici.

    „Kod nas se tom polju neretko daje isključivo jedna vrsta značenja. Mi postojimo zato da bi bake iz zajednice imale gde da pripremaju prave, autentične, domaće kolače za zajednicu. I postojimo zato što je podrška zajednice bila dovoljno velika da smo uspeli da uspešno realizujemo kampanju. Mi i radimo i postojimo od zajednice i za zajednicu“.

    Mario kaže da je njihov tim jedna od najvećih vrednosti. Penzionerke su centar projekta „Super Baka“ i ovo je mesto gde one mogu da demonstriraju, podele, ali i usavrše, svoje veštine u pravljenju domaćih kolača. To je mesto gde se one druže, kako međusobno tako i sa drugim ljudima koji pripadaju zajednici.

    Stariji ljudi su kod nas neretko isključeni iz društvenog života jer kada odu u penziju, društvo ih na neki način otpiše. Ova ideja, ima za cilj da ih, u skladu sa njihovim mogućnostima, angažuje i omogući im dodatnu zaradu i druženje. Mario je svestan da nije nimalo lako realizovati projekte u oblasti preduzetništva koji imaju socijalni karakter. Grupno finansiranje i prikupljanje sredstava na specijalizovanim internet platformama daje šansu ovakvim idejama, ali kod nas još uvek nije u dovoljnoj meri prepoznato.

    „U poslu mi najviše nedostaje malo više senzibiliteta i razumevanja za socijalno preduzetništvo, ali i to se menja i mi smo deo te misije preuzeli na sebe. Da pokažemo kako jedan poslovni model koji je u svojoj suštini socijalno preduzeće, može da funkcioniše uspešno i da bude samoodrživ“.

    Planovi za budućnosti vezani su za stvaranje sopstvene radionice i poslastičarnice u centru grada. To je sledeći korak na kojem će se raditi u narednom periodu.

    Svima koji razmišljaju da li i kako da uđu u privatan biznis, Mario poručuje da ako imaju ideju o kojoj maštaju i u koju veruju treba da ostave izgovore i odlaganja sa strane, i prepuste se preduzetničkoj avanturi.

    „Ja sam samo imao ideju i nisam imao nikakav budžet, ali sam našao način da je uz podršku drugih realizujem. Treba se okružiti inspirativnim i podsticajnim stvarima. Podrška je vrlo bitna. Nađite ljude koji vas razumeju, i koji u vas i vašu ideju, veruju“, proučio je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Monika Pavlović

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE