U biznis su ušli zbog opstanka, a sada je njihov proizvod obavezan i na kraljevskom dvoru

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Premier čokolada

Tanja i Rade Vučićević u privatan biznis ušli su u teškim vremenima zbog potrage za egzistencijom ali život je hteo da proizvode „hranu bogova“.  Od početka zajedničkog života želeli su da se bave proizvodnjom „nečega“ a ideja o proizvodnji čokoladnih proizvoda došla je spontano. Uz pomoć roditelja i prijatelja sve su radili sami, čak i nameštaj za prvu prodavnicu koju su napunili robom kupljenom čekovima. Uz ogroman rad i trud stvorili su robnu marku „Premier čokolade“.

 „Kada sa ove vremenske distance razmišljam o putu koji smo prošli, smatram da je početak bio jedan od težih perioda u našem životu, mada u to vreme nismo bili dovoljno svesni težine jer su nas mladost i hrabrost, koje idu ruku pod ruku, vodile. Tada smo bili suočeni sa neverovatnim (na granici nemogućeg) načinom poslovanja. Kao osnivači i vlasnici Art-agencije, osnovane 1989. godine, koja 1992. prerasta u preduzeće Art Ival , a prvenstveno kao roditelji dvoje male dece, sina Alekse i ćerke Ivane, morali smo ući u borbu za puku egzistenciju porodice i opstanak“, priseća se Tanja početaka.

Njihova poslovna priča počela je pre više od 25 godina, Preduzeće su osnovali u godinama velikih turbulencija. Tanja je napustila veliko državno preduzeće a njen suprug radio je u oblasti kulture, honorarno, u zemlji koja je „mirisala“ na neizvesnost. Međutim, bili su uporni i rešeni da uspeju.

„Od samog početka zajedničkog življenja rešili smo da se bavimo proizvodnjom ‘nečega’, a ideja o proizvodnji čokoladnih proizvoda je došla spontano, nakon otvaranja maloprodajnog objeka, u kojem smo prodavali kafu i kvalitetne slatkiše. Za kafu smo u startu osmislili sopstvenu recepturu od mešavina različitih vrsta kafa dostupnih tada na tržištu, prženja i pakovanja u posebno dizajniranu ambalažu sa osmišljenim logom ‘ART-kafa’. Sagledavanjem i ispitivanjem tržišta odlučili smo da snažno poradimo na pronalaženju opreme i mašina za izradu čokoladnih draženja i da uz pomoć stručnjaka savladamo tehnologiju i procese proizvodnje. Tada kreće naša potraga za tehnologijom sa iskustvom , sajmovima mašina i opreme, koje smo intenzivno obilazili i kod nas i u inostranstvu, edukacijama,…da bi se 1996. godine zakotrljale prve tri vrste Premier čokoladnih kuglica“.

premijer_cokolade3

Tanja smatra da je u to vreme bilo lakše započeti privatan posao jer se sa mnogo manje novca moglo osnovati i pokrenuti preduzeće.

“Suprug i ja smo uložili sopstveni novac. Nije to bila velika količina jer je nismo ni imali. Uz pomoć naših roditelja i prijatelja sve smo sami osmislili i radili, čak i nameštaj za prodavnicu, koju smo prvi put napunili robom kupljenom mojim čekovima“

Početak proizvodnje Premier čokoladnih dražeja, a kasnije i pralina i čokolada, obeležio je doajen konditorske industrije gospodin Sreta Branković. Njega su upoznali u potrazi za tehnologijom.

„Ostao je uz nas do svog poslednjeg ovozemaljskog dana. Saradnja sa čika Sretom trajala je preko 20 godina. Učinila nas je bogatijima za jednog divnog prijatelja, koji je svoje ogromno poslovno i životno iskustvo, znanje stečeno školovanjem u inostranstvu i dugogodišnjim radom u konditorskoj industriji, nesebično podario nama. Bila je privilegija raditi sa njim a znanje kojim nas je uveo u carstvo čokolade i recepture, najbolje oslikava podatak da nikada nijedna šarža čokoladnih proizvoda Premier nije propala, niti je bačena. Najveći plezir koji sam doživela od njega  kada je pre nekoliko godina ušao u moju kancelariju držeći u rukama stručnu literaturu, njegove beleške i zapise i rekao  ‘Ovo je za vas, a ja sada mogu mirno spavati jer imam svoje naslednike i zaljubljenike u čokoladu'“.

Firma Art Ival danas proizvodi više od 200 različitih vrsta  čokoladnih delicija u industrijskom delu Beograda, u pogonu izgrađenom po evropskim standardima za proizvodnju hrane. Imaju uvedene i implementirane standarde za kvalitet ISO 9001, sistem upravljanja bezbednošću hrane HACCP I FSSC 22000 koje im je dodelilo austrijsko sertifikaciono telo Quality Austria, a sertifikacioni nadzor vrši Evrocert iz Srbije. Premier proizvodi, koji su zaštićeni u Zavodu za intelektualnu svojinu Srbije, zastupljeni su u svim trgovinskim lancima u zemlji. Vučićevići su otvorili svoju specijalizovanu čokolateriju „Galeriju čokolade Premier“ u centru prestonice, izvoze i izlažu na svim svetskim sajmovima od evropskih zemalja, preko Amerike, Kanade, Dubaija,  Paname, Kine. Zapošljavaju 40 radnika koji kod njih rade 10, 15, 20 pa i više godina.

„Naše vodilje su ljubav, vera i kvalitet kao osnovni ‘začini’ našeg stila života i načina rada. Ti principi utkani su u izradu čokoladnih proizvoda ali i u odnos prema zaposlenima, poslovnim partnerima, potrošačima, deci, prijateljima, državi…Valjda je sve to dovelo do logičnog sleda da budemo prepoznati i na Belom dvoru, gde smo od  NJKV Princa Aleksandra Karađorđevića dobili titulu ‘dvorskog liferanta’. Time su naši čokoladni proizvodi ‘kraljevske praline’ i dražeje, uvrštene u redovno posluženje na svim dešavanjima koja se organizuju na kraljevskom dvoru“.

premijer_cokolade2

Tanja smatra da je vreme da vlast prihvati činjenicu da su privatna preduzeća u Srbiji zdravi nosioci privrede. Zapošljavaju veliki procenat radno sposobnog stanovništva, pune budžet i predstavljaju značajne nosioce održivosti i razvoja naše zemlje.

„Potrebno je zakone i pravilnike koji su rigorozniji, a koji se kao takvi primenjuju samo na domaće proizvode, uskladiti i primenjivati i na uvozne podjednako. Time bismo izbegli stvaranje nelojalne konkurencije, smanjili prodaju nekvalitetne uvozne robe, povećali prodaju domaćih proizvoda i tako doprineli osnaživanju i razvoju srpske privrede. U Srbiji su zaštićeni i podržani strani ulagači i velika preduzeća koja nažalost odlaze, za razliku od domaćih koja ostaju i ulažu u svoju državu. Neusklađen kriterijum za uvozne u odnosu na domaće proizvode, čine lakši uvoz nekvalitetne hrane koju koristimo i konzumiramo svi, pa i naša deca. Gde je tu naša odgovornost? „, zapitala se ona.

U poslu joj najviše nedostaje sigurnost koja bi trebalo da se ogleda u podršci države prilikom izvoza. Nameti i dažbine su jako bitni za budžet svake države ali moraju biti usklađeni sa brojem zaposlenih i veličinom preduzeća, smatra ona.

Tanja veruje da će u budućnosti njihovi potomci uspeti da održe opstanak robne marke koju su stvorili. U posao je sada već  uključena druga generacija Vučićevića a nada se da će i unuci naslediti ovaj biznis.

„Mladima preporučujem da biraju poziv koji vole, sagledaju zakonodavstvo koje država propisuje i krenu hrabro napred“, poručila je ona.

premijer_cokolade4

Izvor: BIZLife

Foto: Premier čokolada

Piše: Tanja Njegomir