Deonice Fejsbuka na rekordnom nivou
Fejsbuk (Facebook) je u drugom tromesečju ostvario prihode od 9,3 milijarde dolara, 45 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a kako je snažno porasla i dobit, cena deonice najveće svetske društvene mreže dostigla je rekordni nivo.
Prema u sredu objavljenom poslovnom izveštaju, čista dobit Fejsbuka dostigla je u proteklom kvartalu 3,9 milijardi dolara, što je 71 posto više nego godinu dana pre.
Pritom su prihodi od oglašavanja porasli za više od 50 posto, na gotovo 8 milijardi dolara, pa sada prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine 87 posto ukupnih prihoda Fejsbuka, dok su pre godinu dana činili 84 posto.
Oglašivači preusmeravaju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Fejsbuk je jedna od kompanija koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snepčeta (Snapchat) i Jutjuba (YouTube), koji takođe svakodnevno privlače milione posetilaca.
Kako su poslovni rezultati bolji nego što su analitičari očekivali, cena deonice Fejsbuka porasla je u sredu u produženom trgovanju nakon zatvaranja Val strita (Wall Street) za više od 4 posto, dostigavši rekordni nivo od 173 dolara.
Od početka godine cena deonice Fejsbuka skočila je gotovo 44 posto.
Izvor: Seebiz
Foto: Beta/AP