vesti -> Poslovne vesti -> Poslovni saveti -> Saveti za poslovni uspeh Ričarda Brensona
19.09.2012 08:41 Beograd

Saveti za poslovni uspeh Ričarda Brensona


Ričard Brenson, prvi čovek kompanije Virgin, objavio je knjigu "Like a Virgin: Secrets They Won’t Teach You at Business School", u kooj daje savete o tome kako uspeti u biznisu.



Saveti koje daje su svakako korisni, jer dolaze od čoveka koji je 1970.godine osnovao kompaniju, a danas je jedini privrednik na svetu koji ima osam kompanija u osam različitih industrija, koje vrede više od milijardu dolara.

I sve to bez diplome iz biznisa. I sam Brenson kaže da ko zna gde bi on sada bio da je nastavio školovanje koje je puno konvencionalnih stvari.

Business Insider "izvukao" je iz Brensonove knjige 18 saveta, a mi vam ih prenosimo.

1. Nemoj nešto raditi, ako u tome ne uživaš

Kako kaže Brenson , za posao treba mnogo krvi, znoja i suza, ali na kraju dana trebalo bi da stvaraš nešto na šta si ponosan.

2. Budi vidljiv

Brenson u knjizi navodi savet ser Fredija Lejkera da je važno pojaviti se na naslovnoj strani, a ne na poslednjim stranama. "Moraćeš da izađeš tamo i da prodaš sebe. Napravi budalu od sebe, štagod treba, u drugom slučaju nećeš preživeti."



3. Pažljivo izaberi ime

Brenson se postarao da njegovo ime "Virgin" prezentuje vrednost, poboljšanu uslugu i novi, seksi pristup. On u knjizi navodi da je ime smislio dok je sedeo sa grupom 16-godišnjakinja na piću.

4. Ne možeš voditi posao, bez nekih rizika


"Hrabri možda ne mogu živeti večno, ali oprezni neće živeti uopšte", kaže Brenson.

5. Sve je u prvom utisku. Kao i u drugom

Prvim utiskom kupujete mušteriju, a drugim je zadržavate uz sebe.

6. Perfekcija je nedostižna

Postoji opasnost da kad neko uradi nešto perfektno dobro, sedne, opusti se i uživa u lovorikama, dok tamo neko drugi besni zbog toga i radi na tome da postane bolji. Zbog toga Brenson svojim zaposlenima nikad ne daje 100-procentnu ocenu kada evaluira njihov rad.

7. Mušterija je, uglavnom, uvek u pravu


Brenson kaže da svoj posao nikad ne smete usmeriti ka tome da štagod vaš klijent kaže mora da bude ispravno. Mušterija je uvek u pravu, treba da bude geslo svih kompanija, ali ne u svim slučajevima.

8. Definiši svoj brend

On preporučuje one stvari koje Virgin nije uradio, a to je fokusiranje na različite industrije. Ali kaže da je definicija njegovog brenda ustvari "nalaženje novih načina da se pomogne ljudima da se dobro provedu". Ako ne definišete svoj brend, to će uraditi vaša konkurencija, kaže Brenson.



9. Istražite neistraženo

On upoređuje istraživanje novih teritorija u biznisu, kao istraživanja u nauci ili geografiji. "Postoji mnogo toga što i dalje nije otkriveno, pronađeno, urađeno. Istraživanje tih neistraženih delova biznisa može vas dovesti do novih ideja."

10. Čuvajte se okoline gde postoje "oni i mi"


Radni prostor mora da bude mesto gde će šef i njegovi zaposleni raditi zajedno na zajedničkom cilju. "Ako se zaposleni ne poistovećuju sa svojom kompanijom, onda je to znak da ljudi "na vrhu" i oni "na dnu" uopšte ne komuniciraju", kaže Brenson.

11. Izgradite opuštenu korporativnu zonu

"Potrebna je povezana, motivisana i posvećena radna snaga za proizvode prve klase i uspešnu kompaniju"

12. Nije svako za direktora

Menadžer treba da bude neko ko izvlači najbolje iz zaposlenog, neko ko dobro komunicira sa svima i pomaže zaposlenima da nauče iz svojih grešaka.

13. Traži drugo mišljenje. Traži i treće

Brenson kaže da moraš biti dobar slušalac ako želiš da uspeš. A to znači mnogo ideja, od mnogo ljudi , pa tek onda konačna odluka. On kaže da to može da vam sačuva mnogo vremena i novca.

14. Ne spaljujte mostove za sobom

Dobri biznismeni znaju kada se poslovni dogovori završavaju. To što ste odlučili da idete u drugom pravcu od poslovnog partnera ne znači da to mora da se ružno završi.

15. Koristite telefon

Brenson smatra da se u poslednje vreme sve više koriste mailovi i SMS poruke od uobičajnog telefona i sastanka "oči u oči". Problemi su teži da se reše preko SMS poruka i nema ništa gore nego dozvoliti da problemi eskaliraju, a sve može da se reši jednim telefonskim pozivom.

16. Ne treba se plašiti promena, ali ih treba rešiti

Privrednik bi trebao biti spreman da se adaptira i ne bude nostalgičan prema svojoj kompaniji. "Ponekad zbog prilika na tržištu, morate krenuti u novom pravcu. Nađite način da inspirišete svoje zaposlene da razmišljaju kao privrednici...što im date više odgovornosti, oni će biti bolji."

17. Kad pravite greške, napravite korak nazad, nemojte da padnete

Vaša odluka neće uvek biti najbolja. Svi greše, ali kad pogrešite, nađite se sa tom odlukom "lice u lice" i budite iskreni prema sebi. Otkrijte problem i rešavajte ga.

18. Budite lider, ne šef

Šef naređuje, dok lider organizuje. Dobar korporativni lider je neko ko ne izvršava samo svoje ideje, već inspiriše ostale da izađu sa svojim. "Najviše me nervira kad mi neko kaže "OK, ti si šef". To je isto kao da mi je rekao "OK, ne slažem se sa tobom, ali uradiću samo zato što si ti to rekao. Ali ako to ne uspe, prvi ću te podsetiti da to nije bila moja ideja.""

 
Pripremio: M.Miličković
 
*Izvor: http://bizlife.rs
*Foto:

Share
Najnovije vesti iz ove rubrike
Ova firma zaposlenima daje 1500 dolara da otputuju na egzotičnu destinaciju
22.10.2014 09:29
Kreativna agencija thinkParallax iz Kalifornije je nedavno svakom zaposlenom dala 1500 dolara i dodatni dan odmora kak...
Tri razloga zašto kolege sa posla ne bi trebalo da vam budu prijatelji na Facebooku
21.10.2014 09:50
U vreme interneta i društvenih mreža sve je tanja linija između poslovnog i privatnog života, ali kako  to...
Deset saveta za bolji odnos sa šefom
06.10.2014 11:19
Odnos s nadređenima često je odlučujući faktor za uspeh i atmosferu na poslu, ali stvari ponekad znaju postati napete....
Tri tipa klijenata koje bi trebalo izbegavati
29.09.2014 13:58
Uglavnom je dobra stvar imati klijente i mušterije, pa čak i kada su teški za saradnju ali postoje tri t...
Zamislite da radite u firmi u kojoj možete uzeti odmor kada god hoćete
24.09.2014 12:29
Blog milijardera Richard Bransona je sigurno jedan od najčitanijih u poslovnom svetu, a poslednji članak izazvao je ve...
`Odlazak u kancelariju je potpuna ludost`
23.09.2014 12:31
Eddie Obeng, britanski profesor na vodećoj evropskoj poslovnoj školi Henley Business School, a pritom i osnivač...
Pretraga
zatvori