Senzori za zaposlene: I Orvel bi bio oduševljen
Ideja praćenja svakog koraka zaposlenog senzorima deluje pomalo zastrašujuće, a postoje i određena pravna i pitanja privatnosti. Ipak, tehnološke kompanije kažu da informacije koje ovakvi senzori obezbeđuju predstavljaju mogućnost za poboljšanje kompanija i zaposlenih.
Uređaji za praćenje kompanije Sociometric Solutions već su u opticaju u određenim kompanijama među kojima je i Bank of America, a u pregovorima su i sa General Motors-om. Projekat su pokrenuli studenti doktorskih studija Tehnološkog instituta Masačusets (MIT) u želji da istaže kako određene organizacije stvaraju uspešne timove poput Google-a. Senzori su ugrađeni u identifikacione kartice zaposlenih i snimaju ton glasa, pokrete čak i stav dok komuniciraju sa drugim osobama. Senzori treba da izmere stvarnu produktivnost ljudi i obezbede podatke na osnovu kojih će produktivnost pojedinaca i cele kompanije biti povećana.
Senzor sadrži bluetooth, mikrofon koji registruje ton i jačinu glasa, brzinu govora, senzor pokreta i infracrvene zrake koji obezbeđuju informaciju o položaju tela zaposlenog tokom razgovora sa drugom osobom. Brzina i jačina govora upućuje na uzbuđenost, strast govornika, položaj tela na dominantne osobe.
Aleks Petland, profesor MIT-a, za Harvard Business Review kaže da na osnovu informacija koje sakupe senzori koje zaposleni nose na bedževima tokom neke proslave mogu da predvide koji tim će odneti pobedu u takmičenju izrade biznis planova.
Bank of America započela je sa korišćenjem senzora pre nekoliko godina u želji da istraži vezu grupne dinamike i produktivnosti. Otkrili su značaj zajedničkih pauza zaposlenih, a na osnovu pojedinih izmena korporativne kulture koje su usledile kao rezultat informacija praćenja zaposlenih došlo je do povećanja produktivnosti od 10 odsto.