Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Krešimir Macan za BizLife: U vreme krize ne odričete se stručnjaka za komunikacije

    Krešimir Macan je hrvatski PR stručnjak specijalizovan za krizno komuniciranje, strateško komuniciranje u politici i nove medije. Danas uspešno vodi sopstvenu konsultantsku agenciju Manjgura.

    Od 1998. bio je prvi direktor korporativnih komunikacija i portparol Hrvatske radio televizije. Sredinom 2003. imenovan je za savetnika PredsednikaVlade RH za komunikacije. Radio je na brojnim promotivnim i PR kampanjama HRT-a i Vlade kao autor i član tima. Od 2004. do 2008. izvršni je direktor Madison Consultinga, hrvatske agencije za odnose s javnošću. Diplomirani je inženjer elektrotehnike, govori četiri strana jezika. Član je Hrvatskog udruženja za odnose s javnošću (HUOJ), Chartered Institute of Public Relations (CIPR) i Evropskog  druženja političkih komunikatora  (EAPC).

    U Školi digitalne komunikacije koju organizauje agencija Represent Communications, a koja počinje 8. aprila, Krešimir Macan će i ove godine održati predavanje na temu krizne komunikacije. Za BizLife portal govori o trenutnim dešavanjima na polju online komunikacija, kao i kriznoj komunikaciji Vlade Srbije u aferi 'Aflatoksin'.

    Internet, a naročito društvene mreže postavili su nove izazove pred odnose s javnošu. Koji trendovi će u narednom periodu imati značajan uticaj?

    Pre svega tu je potpuna promena i fragmentacija medijske slike kakvu smo dosad poznavali. Televizija je i dalje dominantan izbor informisanja, ali se ne konzumira više isključivo putem velikih ekrana. Značajan porast korišćenja mobilnih telefona omogućio je da se internet sa stonih računara preseli na dlanove i bude stalno s nama. To je dosad neviđena platforma na kojoj je moguće efikasno dvosmerno komuniciranje, pričanje, uključivanje i stvaranjei novih sadržaja kroz sve te procese. To za specijaliste u odnosima s javnošću stavlja puno izazova – pre svega savladavanje novih specifičnih znanja koja im uopšte nisu trebala pre par godina. To za sobom vuče potrebu za svakodnevnim učenjem i usavršavanjem. Ako želite biti top i uvek prvi u korak s tehnološkim rešenjima nema izbora – svaki dan se na tržištu pojavi neki novi klinac kome je sve to tako normalno.

    Kakvo je stanje struke odnosa s javnošću na Balkanu u odnosu na zemlje Evropske unije?

    Razlika je jedino u nivou primenljivosti viđenog, jer kod nas još nema niti prave on line trgovine niti pravog mobilnog tržišta. Postoje velike razlike od EU do Hrvatske, pa potom do Srbije. U Hrvatskoj je tržište mobilnih aplikacija pomalo zaživelo, vaš pametni telefon uistinu postaje vaš mobilni novčanik i dućan. To uskoro očekujemo i u Srbiji – prve naznake već postoje. Što se tiče najunosnijih tržišta seksa, prave i lažne Viagre i ostalih prevara – tu nema razlike – navodno se u celoj regiji na tome mesečno okrene 100-nak miliona evra – nažalost najmanje kod domaćih operatera. Bez obzira što ne možete sve odmah primeniti morate da znate da prepoznate trendove i za njih pripremite vašu kompaniju i proizvode. Jer se samo prilagođavanje ne događa preko noći.

    Prošle godine kao gostujući predavač Škole digitalnih komunikacja Represent Communistaions-a održali ste predavanje na temu ’Krizno komuniciranje u digitalnom svetu’. Po čemu će se razlikovati ovogodišnje?

    Sve je više primera koji potvrđuju razne aspekte novih oblika komuniciranja i u kriznim situacijama. I sve je više zanimljivih, originalnih rešenja koje ću podeliti s polaznicima ovogodišnje škole. Tehnologija se značajno promenila u godinu dana – brzina primena je zapravo fascinantna i samo se povećava iz godine u godinu. SEO postaje bitan alat kriznih menadžera, proizvodnja vlastitog sadržaja širi se na video i audio itd. Puno novih stvari koje dosad nismo radili.

    Prethodnih nedelja region je bio suočen sa problemom aflatoksina u mleku. U Srbiji značajan uticaj na pokretanje ovog problema odigrale su društvene mreže, pre svega komunikacija preko Twittera. Svaka kriza je ujedno i opasnost i prilika – da li je po Vašoj oceni i nadležno ministarstvo trebalo da započne komunikacijuputem društvenih mreža? Da li su propustili da iskoriste priliku?

    Kad je u pitanju sigurnost i zdravlje građana dužni ste da komunicirate svim raspoloživim kanalima. U Srbiji je specificnost situacije bila što je ozbiljan problem zdravstvene ispravnosti mleka bio ispolitizovan i iskorišten za političke obračune. Političari su na tren zaboravili da su tu da rade u najboljem interesu građana, tako da je zbog toga informisanje građana palo u drugi plan. U Hrvatskoj je oko ovog pitanja postignut profesionalni konsenzus i zato se situacija kod nas smirila relativno brzo i sada je pod kontrolom s tendencijom da se problem u potpunosti eliminiše. Što bolje komunicirate pre okončavate stvarnu krizu – aflatoksin je dobar primer za to. Prodaja mleka se u Hrvatskoj normalizovala u roku od jedne sedmice.

    HUOJ  je nedavno ocenio  da interni resursi u oblasti odnosa s javošću u ministarstvima Vlade Hrvatske i kompanijama u državnom vlasništvu nisu dali komukacijske rezultate. Kakav je, po Vašem mišljenju,  uticaj odluke Vlade RH o zabrani angažovanja spoljnih stručnjaka za odnose s javnošću na samu struku?

    Kad su pred vama teške reforme i odricanja zadnje čega ćete se odreći su stručnjaci za komunikacije. Mislim da vlada posledice prosečne i ponegde ispodprosečne  komunikacije sada skupo plaća. Ali lako je sada govoriti – rekli smo ti – od toga niko neće imati koristi – treba zajednčki potražiti rešenja u ova krizna vremena. Znate kako narod kaže u Dalmaciji dva magarca uvek znaju više od jednoga.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE