Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pozivaju se na tri lekcije svi koji daju otkaze!

     

    Kada nadređeni priđe zaposlenom sa rečenicom „Možemo li da porazgovaramo u mojoj kancelariji?“, jasno je da ništa dobro nije po sredi. Verovatno je u pitanju otkaz i ovo je najteža situacija od svih poslovnih situacija i to za obe strane.

    Zaposleni posle ovog razgovora gubi posao, daje mu se do znanja da nije adekvatan za funkcije koji je obavljao, trpi veliki udarac na finansijskom i privatnom planu i, na kraju krajeva, suočava se sa velikim životnim porazom. A, onaj koji daje otkaz, preživljava svoju „poslovnu i ljudsku dramu“. Erin Grinvald, izvršna direktorka kompanije koja se bavi komunikacijama, podelila je svoja neprijatna iskustva uručivanja otkaza i sve direktore pozvala da iz ovakvih situacija dobro nauče tri lekcije.

    Osloboditi se zaposlenog koji je „problem“ nikako nije olakšanje.„Posle nekoliko razgovora sa ovakvim zaposlenim, zaključila sam da je najslabija karika u timu i da ostali ne mogu da trpe zbog njegove prosečnosti u obavljanju posla. Kada je dobio otkaz, mislila sam da će mi život biti lakši. Ali, nije. Njegove zadatke morali su drugi iz tima da preuzmu, trebalo je ući u sve detalje njegovog posla, ući u trag šta je urađeno a šta nije za šta treba mnogo vremena i živaca. I, poznato je da svaku kompaniju više košta otkaz nego da zaposli novu osobu na istoj poziciji jer zaposlenje nove osobe podrazumeva veliki broj intervjua, vreme da se uvede u posao i rizik na kraju krajeva. Zato, dobro razmislite pre svakog otkaza i razradite plan šta ćete posle“, rekla je Grinvaldova.

    „’Budite spremni na sve’ druga je lekcija koju dobro treba naučiti. Najneprijatnije iskustvo u mojoj karijeri je ono kada zaposlenog kome sam rekla da je otpušten pratim do stola, gledam kako pakuje svoje stvari, izlazi na vrata posle čega se suočavam sa znatiželjnim pogledima ostatka tima. Normalno je da ih sve zanima zašto je kolega otpušten – da li nije dovoljno dobar, da li je on dao otkaz, da li je napravio neoprostivu grešku? Da li im prećutati istinu, praviti se kao se ništa nije desilo ili…?“ o svojim dilemama i teškim trenucima u karijeri priča Grinvaldova. Što se ove druge lekcije tiče, savetuje da se o ovome obavezno savetujete sa HR-om kompanije kako biste svi što bezbolnije prošli ovaj otkaz i nastavili sa poslom u dobrom duhu.

    Daleko od oka, daleko od srca ne važi za direktorku Erin Grinvald koja dugo nakon otkaza nosi veliki teret na ramenima. „I danas se setim nekih svojih zaposlenih koje sam otpustila, njihovih izraza lica, i dalje se pitam da li je odluka o otkazu bila jedino rešenje, možda je trabalo dati još neku šansu. Razmišljam tada o sebi kao krivcu što njegova porodica trpi. I zato, pre odluke o otkazu budite savršeno sigurni da ste uradili sve što je u vašoj moći da ne dajete otkaze i drugima pogoršavate živote.“

    Sa dobro naučenim ovakvim lekcijama ili bez njih, otkaz je sigurno najteža situacija u kojoj se nalaze obe strane. Ipak, ako morate da date otkaz spremite se da ponesete veliki teret na ramenima, ma koliko bili sigurni u odluku. I to je u opisu posla nadređenih.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE