Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koliko ima istine u kancelarijskim ‘šuškanjima’?

    Među kolegama se uvek „šuška“, raspravljaju se aktuelne poslovne teme, prate se karijere drugih, komentarišu poslovni potezi „sa vrha“.

    Bez ovakve neformalne komunikacije nema ni jedne firme na svetu. Osim što zaposleni ovako dolaze do informacija o aktuelnostima (drugi uvek ima informaciju više), ogovaranja i slični razgovori oslobađaju od stresa. Olakšavaju. Kolege se jedno drugom izjadaju, donesu zaključke, razmene mišljenja i učvrste krug poverenja.

    Koje su najčešće teme ovakvih neformalnih razgovora među kolegama? Prema istraživanju Simonsa navedenog u knjizi Dimenzije i nega menadžmenta (S.V.Bujens), 80% se odnosi na poslovne aktuelnosti u firmi – komentarišu se odluke nadređenih, analiziraju obaveze, otkazi i unapređenja, kritikuju pogrešni potezi, analizira se konkurencija i porede poslovi u drugim firmama. I, isto istraživanje tvrdi da je 70-90% svega što se ovako neformalno izgovori tačno. (Dakle, ako želite da znate šta se u jednoj firmi dešava, popijte nekoliko kafa sa zaposlenima).

    Prvo, ljudska je potreba biti informisan o dešavanjima. Prirodno je da večito tragamo za informacijama koje nas se tiču i utiču na naše živote. Zato su ogovaranja i komentari o svim dešavanjima u firmi neizbežna i ono o čemu se najviše razgovara, to je zaposlenijma veoma važno.
    Drugo, ogovara se i neformalno razgovara u nedostatku informacija. Kada nisu zvanično obavešteni, zaposleni su u potrazi za informacijom i na sve načine se snalaze da do iste dođu. Ovo je korisno da znaju svi „sa vrha“. Informišite svoj tim što češće možete. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE