Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako se lično i profesionalno pozicionirati uz pomoć bloga

    Mešavina si publiciste i preduzetnika piskaraš u slobodno vreme i imaš velike ideje za koje se nadaš da ćeš moći da ih materijalizuješ, prvi poslovni korak je da napraviš svoj blog. Međutim, nije sve tako jednostavno, posećenost tvog bloga je srednje žalosna, a čak iako imaš neku posećenost ne znaš kako da postaneš više od ponekad čitanog blogera o izabranoj temi. Za offline medije ne postojiš, a svi tvoji explicitni stavovi po pitanju svakodnevnih dešavanja na svim društvenim mrežama, dobiju dosta fejvova i lajkova ali na tome ostaje.

    Zato se odlučiš da odeš na predavanje u sklopu projekta „Blogeri studentima“, kako bi od onih uticajnijih od tebe dobio odgovore na pitanja zašto su bolju, šta rade drugačije i gde grešiš. Ovog puta u pitanju su Petar Vojinović čiji blog o avijaciji od ponedeljka postaje zvanično i portal Tango Six, i Uroš Nedeljković na tviteru poznatiji kao bjutidingospo jedan od članova ekipe nekadašnjeg bloga „Srbovanje“ i tvorac bloga „Neblog“.

    „Da bi od bloga mogla da se uzme vrednost potrebno je imati plan i cilj“ kaže Vojinović.

    Cilj imaš, valjda i plan.

    „Najbitniji je originalni sadržaj, ja sam bio najčitaniji jer sam bio jedini“, kaže Vojinović.

    Pre 4 godine je bilo lakše biti jedini u nečemu nego sad.

     „Ja sam imao tu izdavačku crtu u sebi što mi je mnogo pomoglo, pa sam krenuo sa nekom amaterskom video produkcijom gde sam sebe snimao prilikom sajma aviona u Dubaiu i svako jutro to bi bilo na mom youtube kanalu gde su po neki snimci imali i po milion pregleda“,kaže Vojinović.

    Eto teme za razmišljanje.

    Na pitanje kako i kada je počeo da zarađuje Vojinović je to opisao ovako – „Prvo sam skrenuo pažnju na sebe, tako što sam napravio kalendar 2009 gde su se oskudno obučene devojke slikale pored aviona i osim što je nagrađen tu sam i zaintresovao javnost. Onda kreću da te citiraju offline mediji, primete klijenti. Zatim kreće lančana reakcija kad te primeti jedan veliki klijent kreću sama od sebe da se nižu profesionalna prijateljstva. “, savetuje po sopstvenom iskustvu Vojinović, upozoravajući na to da ako nas nema u offline medijima nemoguće je da postanemo neko i nešto online.

    Što se tiče javnosti, nebloger kako se sam deklariše Uroš Nedeljković, smatra da je nekad  potrebno fokusirirati se na određenu ciljnu grupu „Nije bitna samo posećenost bitno je i ko vas čita“, kaže Nedeljković, navodeći primer bloga „Tarzanija“  koji je među najposećenijima ali teško održiv jer sponzori ne žele preko njega da se reklamiraju.

    Eto još jedne teme za razmišljanje. Ma koliko svi saveti za uspešnog blogera insistirali da ne pišeš za sponzore već za čitaoce čije će broj privući sponzore, treba se napraviti balans.

    O tome da li jedan bloger samostalno da se izdržava mišljenja i iskustva su bila podeljena.

    „Kod nas na sofisticiranom nivo, najbolji način je ekonomija kompezacije gde se vrednost uzima u formi sponzorstva“, kaže Vojinović navodeći kao najidealniji način zarade PR tekstove koji su dovoljno kreativni da čitaoca, napomena na kraj teksta „ovo sam napisao za kintu“ , neće ni zanimati.

    Nedeljković, međutim, nije nimalo optimističan po tom pitanju -„Dosta mladih ljudi koji se izdaju za uspešne internet preduzetnike, magove i slično zapravo ne bi samostalno preživeli da im roditelji ne doturaju kintu ili hranu ako su sa sela“, tvrdi on.

    Što se tiče lične i profesionalne promocije putem društvenih mreža Vojinović smatra da tu postoje i dobre i loše strane, a da mladi često greše u korišćenju ovih kanala komunikacije.

    „Koristite društvene mreže umiveno i svrsishodno, ispoljavati svoje mišljenje možda i nije toliko korisno“, kaže Vojinović dodavajući da se prilkom zapošljavanja pročešlja svaki trag koji smo ostavili na društvenim mrežama, i isto kako nam kreativnost može mnogo pomoći tako nam  nekontrolisano hejtovanje javnih ličnosti može odmoći jer taj luksuz mogu da imaju samo oni koji već imaju  kredibilitet.

    Za kraj Nedeljković je podelio sa nama nekoliko saveta kako da nam blog bude što čitaniji:

    – imati neke slike u tekstu

    ne pisati predugačke tekstove jer ih niko neće čitati

    – imati naslov koji će privući čitaoce

    – biti izuzetno politički korektan koristeći sve nove i popularne termine

    – biti društveno odgovoran, što znači coktati nad svim i svačim 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE