Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jutarnji list: Etihad kupuje Croatia Airlines?

    Hrvatski mediji pišu o tome kako bi posle Jata avioprevoznih iz Ujedinjenih Arapskih Emirata mogao da kupi i Croatia Airlines.

    Jutanji list, naime piše da bi ulaskom Etihada u Croatia Airlines, Zagreb mogao da postane regionalno čvorište za transfer putnika do Dalekog istoka i Afrike.

    U sledećih godinu i po Vlada Hrvatske bi mogla da proda nacionalnu aviokompaniju Croatia Airlines, saznaje Jutarnji list u Vladinim krugovima. Kako piše ovaj zagrebački dnevnik, ne bi to bila klasična prodaja, nego bi novi vlasnik dokapitalizovao kompaniju. Pre toga trebalo bi da se sprovede plan restrukturiranja da bi Croatia Airlines bio iole privlačna potencijalnim kupcima.

    Zasad nema informacija o potencijalnim kupcima, ali analitičari ukazuju na mogućnost ulazak avio kompanije Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata u ovu regiju. Kako piše Jutarnji, predstavnici Etihada pregovaraju sa srpskom Vladom o kupovini 49 odsto Jata, koji u ovom trenutku ima gubitke od 170 miliona evra. Prema najavama, uprava Etihada doneće odluku o sklapanju strateškog partnerstva u junu.

    Sagovornici Jutarnjeg smatraju kako opcija da se Etihad nakon Jata okrene Croatia Airlinesu i krene u dokapitalizaciju hrvatskog avio prevoznika nije nerealna. Time bi arapska kompanija potpuno ovladala našom regijom. U tom slučaju očekuje se da bi glavno čvorište bilo organizovano u Zagrebu, koji bi u tom slučaju postao most prema Dalekom istoku, a u budućnosti možda i prema Africi. Iako beogradski aerodrom u ovom trenutku ima veći broj putnika nego zagrebački, stručnjaci procenjuju da Zagreb ima veću šansu da postane čvorište. U tome će, naravno, veliku ulogu imati novi vlasnik zagrebačkog aerodroma.

    Osim Croatia Airlinesa i Jata, novog kupca traži i slovenački Adria Airways. Reč je o maloj aviokompaniji s flotom manjih aviona, a ljubljanski aerodrom nema kapaciteta za stvaranje čvorišta. Privatizacija slovenske aviokompanije već se nekoliko puta odgađala. Prošle je godine raspisan tender za prodaju 75 posto kompanije, ali je nova slovenačka vlada nedavno objavila da je zasad neće prodavati uprkos tome što je prošlu godinu završila sa 10,8 milona evra gubitka.

    Foto: Croatia Airlines

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE