Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vlada Srbije na ispitu iz društvenih mreža

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Uskoro završavam kurs sa studentima master studija komunikologije na Fakultetu političkih nauka i spremam se za finalni test i ocenjivanje ispita. Možda malo zbog toga, a možda i zato što se polako, suncem okupani, približavamo polovini godine, zgodno je vreme za ocenjivanje i osvrt na postignute rezultate. U tom tonu, još jednom se vraćam na temu o kojoj često govorim, a to je važnost prisustva predstavnika državnih institucija na društvenim mrežama. To da svaka moderna vlada mora da bude komunikativna je, verujem, samoočigledno. Hajde onda da vidimo i dokle smo stigli sa primenom tog principa.

    Dostupnost predstavnika vlasti putem Interneta je jedan od glavnih zahteva koji je pred moderne demokratije postavila digitalna komunikacija. Vreme u kome su nastupi u tradicionalnim medijima bili dovoljni, davno je prošlo. Profili na društvenim mrežama omogućavaju nam neposredan kontakt sa predstavnicima države i predstavljaju značajan uvid u različite aspekte njihovih ličnosti i profesionalnih karakteristika koje dobijamo kroz direktnu komunikaciju. Za službenike države, međutim, to ne treba da bude pitanje dobre volje i izbora, već da postane redovna poslovna obaveza i dokaz transparentnog i odgovornog rada.

    Ako imena iz trenutnog sastava Vlade "propustite" kroz Google, dobićete dobar trenutni presek stanja u ovoj oblasti. Ukratko, od dvadeset imena sa tog spiska, njih šest ima svoje, manje ili više aktivne, profile na Twitteru i Facebooku. Predsednik Vlade Srbije, Ivica Dačić, aktivan je na svom zvaničnom Facebook profilu na kome se redovno prati rad premijera, dok je Twitter profil, nažalost, siromašan sadržajem, iako je obećavajuće počeo. Prvi potpredsednik Vlade, Aleksandar Vučić, ima uređene i aktivno ažurirane zvanične profile i na Facebooku i na Twitteru na kojima se postuju izvodi iz izjava o aktuelnim dešavanjima u zemlji i aktivnostima Vlade. Ministar finansija i privrede, Mlađan Dinkić, svakodnevno je angažovan na svom Twitter profilu u diskusijama na razne teme, od crtica iz života, do izveštavanja o redovnim aktivnostima svog ministarstva. Ministar bez portfelja, Sulejman Ugljanin, takođe ima svoje zvanične prezentacije na ove dve društvene mreže; na Facebooku je to istovremeno i zvanična prezentacija stranke, na kojoj se u redovnim intervalima tokom meseca izveštava o aktivnosti ministra, dok je na Twitteru reč o samostalnom profilu, ređe ažuriranom, ali ipak relativno aktivnom. Twitter profil ministra saobraćaja, Milutina Mrkonjića ne pruža česti update o aktivnostima ministra, s obzirom da je poslenji tvit poslat u martu, a pre toga u novembru prošle godine.

    Ukupna ocena je, dakle, da svakako može i bolje. Da se svest o važnosti online komunikacije sa građanima polako, ali sigurno, budi u prostorijama Vlade Srbije, pokazuje i prošlonedeljna izjava ministra pravde i državne uprave, Nikole Selakovića, u Jutarnjem programu RTS-a. Ovom prilikom ministar je predstavio svoje zvanične profile na Facebooku i Twitteru, ali i poslao važnu poruku sugestijom da se linkovi ka ovim profilima pojavljuju na ekranu tokom intervjua.

    Upravo je u tome poenta – kao i svakoj drugoj delatnosti, korisnicima usluga, tj. građanima, na ovaj način treba omogućiti dostupnost, i to "na direktnoj liniji". Dešava se da neka kompanija ili brend izaberu da ignorišu ovo pravilo, ali predstavnici države to sigurno ne smeju. Tačno je i da su turbulencije koje društvene mreže prave u globalnoj politici deo svakodnevnice. Bela kuća je prošle nedelje morala da demantuje tvit poslat sa hakovanog naloga Associated Pressa o dve eksplozije u rezidenciji Obame – vest koja je u samo dva minuta uspela da izazove paniku na Wall Streetu. Međutim, kao i sve inovacije, društvene mreže imaju dobre i loše strane, u zavisnosti od toga kako se koriste. Poenta je da se moraju koristiti, odnosno, da je ovaj komunikacijski standard i za naše prilike vrlo dostižan, i da se više ne sme ignorisati.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE