Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Osam početničkih grešaka savremenog menadžera

    Bez obzira na široko teorijsko znanje koje ste pokupili na nekim od prestižnih fakulteta, neke strategije koje zvuče efikasno u teoriji često u praksi imaju negativne posledice. Evo nekoliko tipičnih grešaka koje savremeni menadžeri prave, primenjujući teorijsko znanje na konkretnu situaciju:

    1.Preuzimanje vlasništva

    Dobro je biti odgovoran i savestan. Međutim, nijedan lider neće biti stvarno efikasan ukoliko sebe zatrpa sa previše obaveza. Delegirajte deo posla i fokusirajte se na bitnije stvari, kao što su razvoj svojih zaposlenih i izgradnja važnih odnosa.

    2.Odgovaranje na pitanja

    Kao lider, važno je biti transparentan. Međutim, mnogi menadžeri čine više zla nego dobra time što ne podstiču kulturu u kojoj zaposleni sami sebe procenjuju i oslanjaju se prvenstveno na sebe. Kada zaposleni zatraže pomoć, bolje nego da im ponudite rešenje, tražite im da ga sami predlože. Na taj način naučićete kako oni misle. Uskoro, oni će početi sami sebi da postavljaju prava pitanja bez potrebe da dolaze po potvrdu u vašu kancelariju. Naučite svoje zaposlene da razviju svoj način razmišljanja (i dajte im neke smernice)

    3. Nagrađivanje zaposlenih za izvršenje zadataka

    Lakše je nagraditi zaposlene za to što su poslušali vaša naređenje, umesto da budu nagrađeni zato što su bili otvoreni da vide nove mogućnosti i poboljšanja. Nagradite ih za inicijativu.

    4. Težnja za skladom

    Vi možda mislite da je sastanak bez diskusije, gde se svi slažu, bolji. Ali budite realni stalno slaganje svih je često smetnja za poslovni uspeh. Neki menadžeri se previše trude da sačuvaju harmoniju i sreću u firmi . Naučite svoje zaposlene kako da se povežu bez obzira na tenziju i kako da se razviju iz jedne zdrave i snažne diskusije, sklad nije nužno najbolji prijatelj vaše kompanije.

    5. Korišćenje oprobane ROI analize da sudite o svom uspehu

    Nema sumnje da postoje veoma jasni načini koji se koriste za predviđanje i procenjivanje biznis uspeha. Ali postoje mnoge situacije koje zahtevaju sasvim drugačiji način razmišljanja. 
    Npr. Kada je rast postupan standardna ROI analiza dobro funkcioniše. Međutim, kada uđete na nova tržišta gde su informacije ograničene a rizici veliki, nemoguće je imati dovoljno podataka kako bi se uradile ove procene. Zato morate testirati i istraživati nove mogućnosti, i nova pitanja.

    6. Davanje konstruktivnih kritika

    „Sendvič metoda“ povratne informacije , gde se mešaju kritike sa pohvalama često nije efikasna. Kritika rada zaposlenog često nije produktivna, ma koliko konstruktivni vi bili. Najbolji način je da pitate svog zaposlenog šta je on mogao da uradi bolje u konkretnoj situaciji, i on će sigurno znati odgovor.

    7. Stopirati projekat

    Stopirati projekat je ponekad najbolja odluka kada stvari krenu po zlu. Ali mnogo puta lideri naprave ove odluke a da ne obaveste ostale koji su učestvovali u projektu zašto i šta je organizacija izvukla iz ovog pokušaja i kako da se to znanje iskoristi na drugi način ili u budućim projektima. Pomozite svojim zaposlenima da shvate vrednost svog rada, čak i kada projekat mora biti zaustavljen. Ukoliko to ne uradite demoralisaćete svoje zaposlene što će sigurno imati uticaja na buduće pokušaje. 

    8. Zadržavati najbolje radnike na svojim „slatkim mestima“

    Ne dozvoljavajući svojim zaposlenim da pređu u drugi odsek u vašoj kompanije je jedna od najdestruktivnijih stvari po moral  vaših zaposlenih. Samo zato što su zaposleni navikli na njihovo trenutno mesto ne znači da su tu najproduktivniji. Vi možete da osnažite jedan odsek tako što tu uposlite najbolje zaposlene, ali zašto ne osnažite celu kompaniju dozvoljavajući najboljim radnicima da razviju svoje veštine? Ukoliko to ne uradite, oni će kad tad otići svakako. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE