Želite posao u Yahoo-u ili Facebook-u? Prvo na razgovor kod direktora
U svetu sve više direktora i vlasnika kompanija učestvuje u procesu koji često „prvim ljudima“ nije naročito omiljen, a to je zapošljavanje novih kadrova.
Dave Gilboa, koosnivač kompanije Warby Parker, rekao je za The Wall Street Journal da troši 25 odsto svog vremena na proces zapošljavanja novih ljudi u kompaniji.
On smatra da posao direktora podrazumeva i ovu obavezu i da se oslanja na interne preporuke koje dobija kada kompanija treba da zaposli nekog novog.
Međutim, iako su ovakvi slučajevi izuzetno retki u današnjim kompanijama, Gilboa nije usamljen u ovome.
Kao najveći promoter ove prakse, ističe se Marissa Mayer, direktor kompanije Yahoo, koja je prošle godine digla prašinu nakon objave da će lično učestvovati u svakom novom potencijalnom kandidatu za posao u kompaniji.
Jedni su mišljenja da je ova odluka loša, jer Mayer gubi vreme i odugovlači proces zapošljavanja. Drugi se, međutim, „zahvaljuju nebesima“ što je u ovoj kompaniji prekinuta praksa da zaposleni koji su „B kategorija“ zapošljavaju one sa „C kategorijom“.
Mark Zuckerberg, prvi čovek Facebook-a, provodi 50 odsto svog vremena za pronalaženje talenata. Prema nekim izvorima, Zuckerberg je svoju filozofiju preuzeo od legendarnog Steve Jobs-a, koji je novozaposlene uzimao na duže staze, tako imavši mogučnost da ih bolje upozna i na kraju i najbolje iskoristi.
Još jedan pobornik ove prake je i Arianna Huffington, direktorka Huffington Post-a, koja je prisutna na bukvalno svakom intervjuu potencijalnog kandidata za posao u njenoj kompaniji.