Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najčešće greške pri osnivanju start-up kompanija

    Nedavna istraživanja pokazuju da 75 % startupova, propadnu. Ta činjenica, međutim, ne treba da vas obeshrabri. Šta god da je 'fatalna greška' vaše kompanije, propast možete izbeći ukoliko usvojite neke od saveta ljudi koji su ranije prošli kroz ranu startup fazu. Pred vama je 16 najčešćih grešaka koje treba izbeći, da bi vaša kompanija uspela:

    1. Komplikovanje stvari

    “ Izgradnja proizvoda je kao pakovanje kofera: Planirajte šta mislite da vam je potrebno. Zatim izvadite pola”, kaže Johantan Wegener, osnivać kompanija ‘Timeshop’ i ‘ExitStrategy’.

    “Mladi osnivači imaju tendenciju da komplikuju stvari previše, od struktuiranja partnerskih ugovora, do finansiranje, lizinga itd. Ovo nije mesto da budete kreativni, samo pratite norme i budite transparentni i svi će biti na vašoj strani”, savetuje Jey Levy suosnivač ‘Zelkova Ventures’ i ‘Uproot Vines’.

    2. Predugo čekanje na realizaciju

    Najveća početnička greška je da kompanija čeka predugo da realizuje svoj proizvod.  Lako je da obim onogo što radite izmakne kontroli. Da li je vaš proizvod uspešan ili ne, kada gledate unazad, videćete da je jedino što vam je bilo potrebno jeste mali deo onoga što ste izgradili. Većina funkcija/opcija nije bila presudna za uspeh ili propast vaše kompanije, što znači da ste džabe utrošili vreme-mogli ste da uradite deset puta više sa istom količinom vremena i resursa”, kaže Jonathan Wegener  osnivać kompanija ‘Timeshop’ i ‘ExitStrategy’..

    “Ne potcenjujte značaj dizajna. Vaš prvi proizvod će verovatno biti “samo malo ružan” i to je ok. To je sastavni deo brzog izlaska na tržište i testiranja ideje pred kupcima. Ali ne potcenjujte važnost postizanja efekta “ovo izgleda dobro” U mojoj prvoj kompaniji ljudima se dopao naš proizvod ali ih je bilo sramota da podele sa drugim ljudima preko socijalnih mreža zato što je dizajn i njegovo prezentovanje bilo jako siromašno. Kada smo pokrenuli kompaniju “The Muse” rezultat je bio upravo suprotan – skoro 25% ljudi koji su posetili naš sajt podelilo ga je sa drugima na socijalnoj mreži”, kaže Kathryn Minshew, osnivač kompanije ‘The muse’.

    3. Loš odabir pri zapošljavanju

    “Budite sigurni da vaši novozaposleni razumeju šta i koliko treba da rade.  Vi ste mali i okretni, što znači da vam je potreban visok stepen inovacije i rasta, a s tim dolazi i puno posla. Često taj rad podrazumeva nešto i što ne spada u njihov opis posla. Ukoliko ne postavite ova očekivanja prilikom zapošljavanja, susrešćete se sa problemima sa zaposlenima već nakon šest meseci. Ti problemi će vam utrošiti vreme, a vreme je novac za novog generalnog direktora”, kaže Kellee Khalil osnivač i direktor Lover.ly

    “Neko mi je nedavno rekao, ‘Svaki put kada pričam sa nekim ko ne radi za moju kompaniju, ja ga procenjujem da li bi trebalo da ga zaposlim’. Da li je to neko koga želite da zaposlite sutra ili u roku od pet godina to zavisi od vaše firme, ali svaki preduzetnik treba da razmišlja na taj način”, kaže Ally Downey suosnivač  kompanije‘WeeSpring’.

    “Neki preduzetnici misle da je luksuz imati računovodstvo, finansije i druge pomoćne funkcije. Međutim važno je da se ne plašite da uložite svoj novac na administrativnu efikasnost. Jer ukoliko nemate nekoga ko će to za vas da radi, završićete tako što provodite svoje vreme na stvari koje nisu od ključnog značaja za rast vaše kompanije”, kaže Matt Salzberg osnivač i director kompanije ‘Blue Apron’.

    4. Nefleksibilnost

    “Ako sednete i napišete mane i prednosti vaše kompanije u odnosu na konkureciju, verovatno bi pronašli veću listu prednosti. Ali na vašoj strani treba da budu reči kao što su ‘okretan’, ‘fleksibilan’, ‘brz’. Mnogi preduzetnici žele da približe svoj startup tako da se svede na postupke koji vode ka unapred osmišljenom, jednom usamljenom cilju. To zapravo nije tako efikasno. Iako je od vitalne važnosti imati jasno definisan cilj i viziju, da biste preživeli i napredovali morate da budete otvorenog uma i fleksibilni dovoljno da se prepustite putu gde vas vodi”, kaže Jeff Jackel, generalni direktor kompanije ‘BuzzMob’.

    5. Čuvanje ‘Velike ideje’

    “Za mlade preduzetnike, pogotove ne-tehničke osnivače kao što sam ja, čini se da naša ‘velika ideja’ je jedino što imamo, a mi želimo da je sačuvamo kao bebu. Takođe, želimo da verujemo da niko nigde na svetu nije ni razmišljao o našem malom dragulju. Prvo, šta god da je vaša ideja, budite sigurni da je neko pomišljao ranije na to. Drugo, ideja je bez sumnje posao..to je sve što će pokrenuti vaš biznis. I niko drugi neće realizovati ideju na način koji vi radite. Treće, trebaće vam pomoć i savet od ljudi koji su se u takvoj situaciji našli ranije, zato bolje budi spreman da podeliš svoju ‘veliku ideju’, kaže Jeff Jackel .

    6. Gubljenje fokusa

    “Mnogi startupovi imaju problem traženja fokusa. Kao preduzetnik, pred sobom imaš mnogo odluka da doneseš i moraš brzo da se pokrećeš. Fokusiranje na proizvod, ciljnu grupu i strategiju je od početka teško. Naravno kako napreduješ, moraš biti spreman da se adaptiraš. Ali zapamti, drži se čvrsto fokusa gde god da kreneš”, kaže Alexa von Tobel osnivač i direktor kompanije ‘LearVest’.

    7. Pretpostaviti viralnost

    Ništa spontano ne postaje viralno. Visoka viralnost je skoro uvek produkt ranih i sa namerom donesenih odluka o dizajnu proizvoda. Provedite puno vremena  razmišljajući o tome kako će ljudi otkriti i deliti sa drugima ono što ste izgradili”,kaže Jeremy Fisher direktor ‘Days and Wander’.

    8. Opsednutost finansijama

    “Mnogi mladi preduzetnici misle da je novac mera uspeha. Novac često prati i loše ideje. Jedino što je bitno jeste izgradnja održivog, perspektivnog i profitabilnog biznisa”, savetuje Brian Garrett, suosnivač ‘StyleSaint’ i ‘Venture Capitalist’.

    9. Jurenje investitora umesto prijateljskih investicija

    “Nemojte da potrošite svu energiju na slanje emailova i jurenje investitora na Linkedinu, umesto toga, saznajte koje osnivače su oni finansirali, pridobijte ih zato što njihov pečat odobrenja je ponekad presudan za investitora”, kaže Sem Teller, generalni director ‘Launchpad LA’.

    10. Perfekcionizam

    "Mnogo novih osnivača imaju tendenciju da stalno dorađuju jednu odluku, što vremenom postaje prepreka napretku. Kao mlada kompanija, treba da shvatite da ništa nije savršeno, ali ako verujete u neku ideju ili strategiju morate nastaviti sa radom i dorađivati logistiku i rešavati probleme uz put”, kaže Matt Salzberg osnivač i director kompanije ‘Blue Apron’.

    11. Opterećenost feedbackom

    “Imaćete gomilu ljudi koji svakodnevno sa vama dele mišljenje o vašem poslovanju, i lako ćete se zaneti sa željom da izmenite te stvari odmah. Imajte na umu da ljudi daju feedback baziran na svom akademskom znanju i iskustvu – vaš posao je da selektivno primenite to znanje na vaše preduzeće ne gubeći iz vida svoju viziju”, Alison Beal suosnivač i izvršni direktor ‘StyleSaint’.

    12. Pogrešan suosnivač

    “Pokretanje biznisa je slično kao zaljubljenost. Prvo, mi želimo da vidimo naš biznis i naše partnere kao najbolje, obećavajuće i ne možemo da zamislimo drugačije. Ali kao i u svakom odnosu na kraju mane i nedostaci izađu na videlo. Ono što sam ja naučio jeste da je potrebno uraditi SWOT analizu ne samo tržišnih prilika, već i naših partnera. Neke mane mogu da prođu ali nekad su partnerove slabosti u kombinaciji sa našima ‘smrtonosni koktel’. Ključ uspeha jeste procenjivanje naše veze sa partnerima posebno u situacijama pod stresom”, kaže Whitney Johnson  suosnivač ‘Rose Park Advisors ‘.

    13. Pokušaj da pridobijete svakoga

    “Jedna od najvećih grešaka u ranom prikupljanju finansijskih sredstva jeste pokušaj da preobratim i pridobijem sve one koji nisu verovali u mene, i  da ih ubedim da su pogrešili. Ono što sam brzo naučio jeste da je produktivnije da nađem investiture koji već veruju u mene, i koji su već moji fanovi, i da iskoristim njihov potencijal”-savetuje Derek Flanzraich osnivač i izvršni director ‘Greatist-a’.

    14. Neslušanje sadašnjih i potencijalnih mušterija

    “Mladi preduzetnici mogu toliko da se zaljube u svoju ideju, da nisu otvoreni ka potražnji u biznisu.  Ako niste uskladili svoj proizvod sa tražnjom na tržištu, vi nikad niste ni imali kompaniju”, kaže Nicole Glaros, menadžer ‘Techstars-a’.

    15. Brzo donošenje odluka

    “Nemojte da zaposlite nekoga ako niste intervjuisali najmanje deset lica za tu poziciju. Ne zaljubljujte se ni u šta, ostanite objektivni. Upoznajte se sa potencijalom suosnivača dobro, pre nego što ih dovedete u tim. Stalno viđam kompanije koje su se raspale zbog problema među suosnivačima, i to naručito kod mladih osnivača koji nisu definisali potpuno svoje uloge i očekivanje i nisu zaista upoznali jedni druge”, kaže Jay Levy suosnivač ‘Zelkova Ventures’ i ‘Uproot Wines’.

    16. Neodržavanje odnosa

    “Budite dosledni u održavanju odnosima sa mentorima i drugim ključnim konekcijama u vašoj mreži. Napravite raspored za sebe i držite ga se, da li je to nedeljno vaš unutrašnji krug, kvartalno sa poznanicima ili negde između. Svaki put kada razmišljate o odlaganju ovih viđanja, razmišljajte o glavobolji kada započinjete mejl sa ‘prošlo je previše vremena od našeg druženja’, i napor koji je potreban da se taj odnos ponovo izgradi”- kaže Ally Downey suosnivač ‘WeeSpring-a’.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE