Strmoglavi pad kupovne moći
Za poslednjih pet godina dramatično opala kupovna moć građana u Srbiji, pa vrednost prosečne kupovine iznosi 365 dinara, dok je u poslednjih godinu dana prodaja smanjena za 10 odsto.
Kupovna moć građana strmoglavo pada, iz meseca u mesec se smanjuju količine kupljene robe, i sve ređe se i ide u šoping. Prometi u velikim trgovinama su desetkovani. Samo u poslednjih godinu dana prodaja je smanjena za 10 odsto.
Prosečan račun u supermarketima, zavisno od prodajnog lanca, kako kažu trgovci, iznosi od 500 do 700 dinara, a u hipermarketima najčešće se kupuje roba u vrednosti od 2.800 do 3.000 dinara.
U manjim radnjama građani prave desetostruko manje račune, a računica Unije poslodavaca Srbije, međutim, pokazuje da je situacija još alarmantnija. Promet je u maloprodaji, u poređenju sa 2008. godinom, opao čak 30,4 odsto i pojedinačni pazari su niži od onog što kažu sami prometnici.
Vrednost prosečne kupovine danas na nivou Srbije iznosi 365 dinara, kaže za Novosti direktor Unije poslodavaca Srbije Dragoljub Rajić.
U manjim, ruralnim mestima pad prometa je još drastičniji i iznosi i više od 30 odsto. Glavni uzrok je sve slabija kupovna moć građana, što automatski dovodi i do pada tražnje.