Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svako može da iskopa bogatstvo: Kako biste to mogli vi?

    „Zar vam se ne čini da je zaraditi bogatstvo isto što i kopanje blaga?“, na jednom od svojih predavanja o sticanju bogatstva rekla je Lora Li Klark (Laura Leigh Clarke), savetnica i žena koja tvrdi za zna kako se zarađuje. Nastavila je:

    “To kopanje traži težak i predan rad, ali uvek postoje one mrzovoljne sumnje:
    Da li kopam na pravom mestu?
    A, šta ako je onaj drugi projekat lakši i sigurniji?
    A, da ipak odustanem i pređem na nešto drugo? Ovde nema blaga..“.

    Ali, ono što uvek gura napred je glas koji se javlja sa podrškom: Nije lako i ne može da bude lako. Ako uložiš sve svoje vreme i trud, uspeh će doći kad treba i sve će doći na svoje mesto. Ne odustaj na metar od blaga!

    Večito ćete, po rečima Lore Li Klark, skakati sa projekta na projekat u pokušaju da iskopate blago koje želite ukoliko ne prihvatite da svako ima svoj stil kopanja. Tek kada prepoznate svoj, doći ćete do bogatstva.

    Po ovoj savetnici postoji samo osam strategija do bogatstva. Kada prepoznate sebe i svoj stil kopanja i na to primenite jednu od ovih strategija, morate doći do blaga. Zato, pre nego što počnete sa kopanjem, prvo utvrdite koji je vaš stil. Pronaći ćete se u jednom od ponuđenih:

    Kreator – Ovo je čovek od ideja. Ima ih mnogo i majstor je da spoji delove u jednu sliku. Vreme provodi razmišljajući o tome šta je moguće izvesti pre nego o tome šta je sada i ovde. Pravi primeri su Ričard Brenson i Stiv Džobs

    Zvezda – Izlazi pred auditorijum, odlična u prezentacijama, privlači pažnju, sugestivna je i vodu može da navuče na svoju vodenicu. Odličan primer je Anđelina Džoli koja svoju filmsku publiku preusmerava na humanitarne akcije.

    Pristalica – zna mnogo ljudi i odlično pamti sve pojedinosti o osobama koje upozna jer je za njih veoma zainteresovana. Put do bogatstva je spajanje ljudi, dogovaranje zajedničkih akcija. Meg Vitman (Whitman) (Ebay) je pravi primer čoveka koji pravi odlične kombinacije među ljudima.

    Majstor pogodbe Donald Tramp je ime koje najbolje opisuje ovakav stil. Odličan pregovarač i zna mnogo ljudi koji vode poslove i takve spaja. Za njega je sve to kao igra koliko mu lako ide, a sigurno bi i vama ukoliko ste majstor pogodbe.

    Trgovac – za razliku od Kreatora, trgovac dobro poznaje trenutnu postavku i veoma je zainteresovan za sadašnjost. ’Velika slika’ mu nije blizak termin, ali zato je majstor da završi poslove i manje partije. Često Trgovac ume da napravi mnogo novca iako počinje sa margine. Džordž Soroš je pravi primer.

    Akumulator – ume da kupuje i veoma ceni nekretnine i zaostavštine. Ima sklonost da skuplje stvari na gomilu, ali i da istražuje. Interesantan je detalj iz intervjua sa Voren Bafetom koji je na pitanje kako uspe da istraži toliki broj kompanija na tržištu od A do Z – rekao je:“Lepo. Počnem od A.“

    Gospodin – ume da ’izgnječi’ keš iz sistema koji već postoje i tako ih učini efektnijim. Sa lakoćom shvata pravila u svakom od njih i za kratko vreme postaje stručnjak za jednu oblast i to zato jer voli detalje. Pravi mnogo novca tako što vidi gde se mogu umanjiti troškovi, šta je korisno, a šta optimalno u jednom sistemu. Poslovni guru Majkl Gerber je pravi Gospodin.

    Mehaničar – sa lakoćom razumeva način na koji stvari rade. Briljantan je kada mu se u ruke da bilo kakav sistem (mašina, firma) i kada on treba da ga unapredi. Inventivan je i stvari čini boljim nego što jesu i tako može da zaradi bogatstvo. Sem Volton (Walmart) je pravi primer Mehaničara.

    Kada prepoznate svoj stil kopanja u jednom od ponuđenih (a može ih biti i više), suština je da do bogatstva možete da dođete samo ako radite stvari koje vam lako idu i od ruke, a da se što manje bavite onim za vas komplikovanim i teškim.

    Na primer – zamislite da je vaš prirodni stil kopanje ašovom, a vi mislite da je dinamit. Uporno postavljate ašov u stenu i čekate da eksplodira. To se neće desiti, a ni novac neće doći. Isto je i kada dinamitom pokušavate da kopate namesto ašovom. (Bolje biste rezultate postigli kopanjem čačkalicom.)

    Ako ste sebe, recimo, prepoznali kao Pristalicu zašto biste sedeli ispred računara u pokušaju da mejlom dođete do ljudi? Vaš dar je da direktno komunicirate i zato pravo u gužvu!

    Ili, ako ste Mehaničar koji stvari čini boljim, zašto biste sebe mučili komunikacijom sa ljudima u potrazi za novim poslom? Zašto ne biste svoj trud uložili u email i internet marketnig?

    Kopajte blago tako da koristite svoje prirodne potencijale i da vam ide lako, a zatim koristitite strategiju koja vam leži, neku od ovih osam. 

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE