Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najlošiji potezi direktora velikih kompanija

    U poslednjih nekoliko godina nekoliko direktora je napravilo takve gafove da su vrednosti akcija padale, a najbolji PR timovi dobro su se namučili da "izvuku stvar".

    Bilo da su gafovi bili rasistički, seksistički ili su jednostavno povredili osećanja veće grupe ljudi, uvek su imali bolne finansijske posledice, piše BBC.

    Generalni direktor Barilla, čuvenog proizvođača testenina, Guido Barilla izazvao je gnev LGBT populacije kada je poručio da se u reklamama za njegove proizvode nikad neće pojaviti gej porodica.

    Nikad ne bih napravio reklamu sa gej porodicom, ne zato što ih ne poštujem, već zato što se s tim ne slažem, rekao je u jednom intervjuu: "Naša je porodica klasična i u njoj žena igra glavnu ulogu".

    LGBT zajednica i borci za gej prava odmah su započeli bojkot Barilla paste, a pozivi da se ne kupuju njihovi proizvodi preplavili su Tvitter.

    Barilla se, na kraju, izvinio: "Izvinjavam se ako su moje reči izazvale nerazumevanje ili povredile osećanja nekih ljudi."

    Rivalska testenina Bertoli iskoristila je ovu gužvu i izašla, privremeno, kao veliki pobednik, kampanjom na društvenim mrežama i porukom: "Ljubav i pasta za sve!"

    Američki modna marka Abercrombie & Fitch poznata je po kontroverznim potezima, od prodaje tangi za devojčice, do smelih napisa na majicama. Ipak, za najveći gaf kompanije kriv je lično direktor, Mike Jeffries.

    Za jedan magazin on je objasnio zašto u njihovom lancu prodavnica ne postoje veličine XL i XXL i zašto je maksimalna veličina ženskih stvari – M.

    "Naša ciljna grupa su ljudi koji dobro izgledaju. Ne želimo da prodajemo nikome ko je drugačiji. Iskreno, želimo i tržište 'cool' dece. Mnogo ljudi ne može da 'uđe' u našu garderobu, jer tu ne pripadaju. Jesmo li isključivi? Apsolutno", naveo je tada on.

    Reakcija je, za Jeffriesa, bila neočekivana. Isti ti "zgodni i moderni" mladi ljudi počeli su da poklanjaju beskućnicima garderobu kupljenu u prodavnicima, kroz akciju koja je bila hit na YouTubu.

    Jeffries je morao da se oglasi, pa je objavio saopštenje na Fejsbuku, a mnogi su njegove reči opisali kao "polu-izvinjenje", posebno s obzirom na to da u radnjama još nema velikih brojeva.

    Možda najveću osudu javnosti poslednjih godina izazvao je generalni direktor British petroleuma Tony Hayward, kad se sa jednog engleskog ostrva otisnuo na jedriličarsku regatu svojim brodom vrednim 270.000 dolara i to 2010. godine, usred ogromne ekološke katastrofe koju je u Meksičkom zalivu izazvalo izlivanje nafte BP.

    Oglasila se čak i Bela kuća, a mesec dana kasnije, Hayward se povukao sa mesta generalnog direktora. Doduše, za godišnju penziju od 930.000 dolara. Jahtu je 2012. godine poklonio u dobrotvorne svrhe.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE