Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pojedinac je u fokusu, a ne fokus grupe

    Piše: Victoria Davies, direktor distribucije i razvoja poslovanja za region jugoistočne Evrope, Discovery Networks CEEMEA
    Nema sumnje da emitovanje televizijskog sadržaja prolazi kroz najveću evoluciju otkad postoji. Tehnološki napredak poboljšava ponudu dostupnu gledaocima. Samo iskustvo gledanja se menja neverovatnim tempom. Prema istraživanju TV Everywhere, tradicionalno gledanje televizije je sveprisutnije – ljudi provode više vremena ispred televizora nego ikad pre. Takođe primetan je rastući trend gledanja TV kanala online uživo, potom gledanje sadržaja naknadno, gledanje na nekoliko ekrana i interakcija sa sadržajem i prijateljima koji koriste društvene mreže. Preko dve trećine (68%) ispitanika, potraži informacije o programu na internetu tokom gledanja samog programa, i to više od polovine ispitanka u svakoj zemlji. Čak 58% njih traže informacije o kanalu koji gledaju. Više od polovine (52%) pretražuje blogove ili kritike o programu koji gleda. Više od trećine (34%) se dodatno angažuje i „razgovara o programu koji gleda online preko društvenih mreža npr. Facebook-a, Twitter-a, blogova, foruma“.

    Veoma je teško predvideti budućnost i reći koje nove tehnologije će se pojaviti i kako će potrošači reagovati u interakciji sa njima. Međutim, postoji jedan element u ovoj jednačini koji je nepromenjiv – potreba gledalaca da imaju kvalitetan sadržaj. Takođe, gledaocima u svim delovima sveta je veoma važno da racionalno i maksimalno upotrebe svoje vreme i u skladu sa tim se ponašaju. Gledanje televizije se ne može suprotstaviti tom trendu. Iako većina gledalaca još uvek gleda program koji diktira programska šema, sve je više zahteva za samostalnim kreiranjem rasporeda gledanja televizijskog programa, kako bi gledaoci mogli da gledaju TV kada za to imaju vremena. Naše istraživanje je pokazalo još jedan veliki kulturni fenomen – eksploziju društvenih mreža i povezanosti. Kao rezultat toga, imamo preporuke vršnjaka i stručnjaka, kritike, kao i socijalni kapital, i svi oni imaju vodeću ulogu u povezanosti društva. Sve u svemu, ovo je neverovatno uzbudljivo vreme za TV industriju i gledaoci uživaju u većoj slobodi koja im omogućava pristup i interakciju sa sadržajem preko nekoliko ekrana i društvenih mreža.

    U našoj kompaniji često kažemo – Ako vam se promena ne dopada, ne samo da ste u pogrešnoj kompaniji, već ste u pogrešnoj industriji. Discovery je najveća medijska kompanija na svetu čiji je sadržaj zasnovan na činjenicama i jedan od ključnih faktora koji nam omogućava da se održimo na toj poziciji je to što smo uvek bili na čelu novih tehnologija. Na primer, na nekim tržištima u jugoistočnoj Evropi imamo posebne sajtove, YouTube kanale, Facebook stranice ili Twitter naloge, tako da TV gledalac može da, uz pomoć ovog online iskustva, uveća i nadogradi svoje iskustvo gledanja televizije. Radimo na razvoju takve platforme za tržište Srbije. Počeli smo sa povećanim Facebook prisustvom Discovery i TLC kanala, što nam omogućava interakciju sa lokalnim fanovima. Polako ali sigurno, gradimo razvojnu strategiju budućnosti. Rekla bih da je za nas kao televizijsku kompaniju, definitivno važno da slušamo svoju publiku i da pokušamo da joj pružimo ono što želi, dok u isto vreme ostajemo verni svom cilju da zadovoljimo radoznalost i da isporučujemo kvalitetan program.

    Victoria se publici iz regiona predstavila i na ovogodišnjem festivalu medijskih trendova SEMPL koji se u Portorožu održao 28. i 29. novembra, sa predavanjem Mythbusters – what do men and women really want?

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE