Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Slovenija: Štampanim medijima sve gore, elektronskim sve bolje

    Analiza slovenačkog Ministarstva kulture pokazuje da se u tamošnjim štampanim medijima od 2007. naovamo broj zaposlenih smanjio za 19 odsto, piše Delo.

    Medija je ipak sve više. Godine 2007. upisano ih je bilo 1.230 a 2013. godine 1.787. Tačnije, 108 televizijskih, 116 radijskih, 412 elektronskih i 1.151 štampanih medija. Na slovenačkoj sceni štampanih medija trenutno izlazi devet dnevnih novina: Delo, Dnevnik; Finance, Slovenske novice, Žurnal24, Večer, Primorske novice, Svet24 i Ekipa.

    Najtužnije su ipak brojke vezane uz zaposlenost. Od godine 2007. zaposlenost se smanjivala za oko tri odsto godišnje. Najteže je bilo 2012. godine kad je zaposlenost smanjena čak osam odsto.

    Prema poslednjim podacima, u štampanim medijima zaposleno je 1.253, u radijskim 739, a u televizijskim 1.859 ljudi.

    Godine 2008. ukupni su prihodi za 50 privrednih društava iznosili 180.238.243 evra. Kod većine štampanih dnevnika, štampa je pala prosečno za 25 odsto godišnje. Među dnevnicima Delo, Dnevnik, Večer, Slovenske novice i Finance, najveći je pad primetan kod Dela i Večeri gde je indeks štampe godine 2012. u odnosu na 2007. samo 68. Najveću štampu su imale Slovenske novice – 71,433 te imaju među spomenutim dnevnicima najveći tržišni udeo. Slede Delo, Dnevnik i Večer, a najmanjeg imaju Finance.

    Bolje ide elektronskim medijima. Podaci za 143 društva radijske i TV delatnosti pokazuju rast prihoda poslednjih godina. Među elektronskim publikacijama, najveći doseg od 2009. do 2012. ima web stranica 24ur.com, sledi Siol.net i Bolha.com. Najveću slušanost imaju Radio 1 (13,5%), Val 202 (11,4%) i Prvi program Radija Slovenije (8,87%). Najgledaniji TV program prošle godine bila je POP TV (23,3%), zatim Prvi program RTV Slovenije (17,26%) i Kanal A (11,14%).

    Prema podacima ove analize, bruto prihodi oglašavanja u Sloveniji su od 2008. do 2013. povećani s 522 na 760 miliona evra.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE