Pravila ponašanja kada koristite telefon u društvu
Mobilne telefone danas koriste sve generacije, od osnovnoškolaca do penzionera, a veliki procenat korisnika prosto ne može da ih pusti iz ruke. Skorašnja studija pokazuje da prosečna osoba proverava svoj telefon više od 100 puta u toku dana. Zavisnost od telefona je očigledna, ako je niste primetili kod sebe, sigurno je primećujete kod onih oko vas.
Profesor psihologije i profesor psihijatrije i bihejvioralnih nauka na Stanfordu, Thomas G. Plante, je dao nekoliko pravila koje treba da znate kako nikada ne biste zaboravili na manire pri korišćenju mobilnog telefona.
Ljudi su bitniji od telefona
Kada ste u društvu, telefon je uvek na drugom mestu. Nema ničeg goreg nego kada pokušavate da uđete u razgovor sa nekim ko konstantno proverava svoj telefon.
Pitajte pre nego što se javite
Ponekad zaista morate da se javite na telefon, da pročitate ili da odgovorite na poruku ili proverite mail. U takvoj situaciji, uvek pitajte svog sagovornika da li mu smeta. Pokažite poštovanje, to je sve što se traži.
Nemojte da vas ljudi čekaju
Nemojte nervirati kolege, prijatelje, prodavce, konobare, time što će morati da sačekaju da prvo završite sa svojim telefonom pre nego što im se obratite ili pre nego što im odgovorite.
Nemojte da multitaskujete
Kognitivna nauka ionako kaže da je to nemoguće. Vi ne radite više stvari u isto vreme, već svoju pažnju brzo prebacujete sa jednog zadatka na drugi. Vi ustvari, ako proveravate svoj telefon ne slušate sagovornika, i obrnuto. Odnosno, u jednom momentu ste koncentrisani na telefon, a u drugom na priču.
Ukoliko budete ljubazni i pokažete poštovanje prema drugima, bićete jedni od retkih koji pravilno upotrebljavaju mobilne telefone u društvu