Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Do veće efikasnosti zaposlenih uz transparentnost plata

    Jedno od nepisanih pravila korporativne strukture rada je da je plata nešto o čemu razgovarate samo sa svojim poslodavcem, ali ne i sa svojim kolegama. Polazište ove ideje je da nedostatak uvida u finansije firme čini zaposlene srećne i zadovoljne i sprečava eventualne nepotrebne svađe. Na kraju krajeva, zar je bitno to što se uvereni da doprinosite firmi više od osobe koja radi pored/uz/sa vama, a plaćeni ste manje?

    Dane Atkinson, generalni direktor i osnivač firme za analitku, SumAll, misli da je ovo itekako bitno. Atkinson je uveren da se zaposleni koji sumnjaju da su nedovoljno plaćeni i cenjeni, vremenom osećaju i manje vredni, pa time njihov učinak opada. 

    Zato je Atkinson odlučio da učini plate zaposlenih u svojoj firmi transparentnim i dodaje da je plata jedna fluidna vrednost u njegovim očima, o kojoj se uvek može pregovarati. Danas, Atkinsonova mlada firma SumAll (osnovana 2011.) broji 40 zaposlenih čije su plate navedene u Google dokumentu kojem svi zaposleni imaju pristup.

    Rezultat? Veća efikasnost i posvećenost kod zaposlenih koja je se lako zapaža. Atkinson objašnjava da kada zaposleni misle da nisu dovoljno plaćeni, a imaju znanje o tome koliko su drugi plaćeni, to otvara mogućnost za dijalog između poslodavca i zaposlenog. U toku ovog dijaloga poslodavac ima priliku da objasni zaposlenom ne samo koliko on/ona ili neko drugi u kompaniji zarađuje, već i zašto.

    Često, razlog tome što je neko plaćen više je zato što je potrebniji kompaniji; Atkinson kaže da je ovo uvek izazov objasniti zaposlenom, međutim jednom kada zaposleni shvate da ako doprinesu više mogu i da zarade više, to stvara otvorenu i motivišuću radnu atmosferu. Kao i obrnuto, u toku ovog dijaloga zaposleni ima priliku da objasni poslodavcu zašto je on ’vredniji’ od njegove trenutne plate i da, u slučaju da se poslodavac složi sa njim, dobije i povišicu.

    Ova strategija se nije pokazala kao uspešna samo za mlade i male firme. Whole Foods, američki lanac supermarketa u kojima se prodaje samo prirodno uzgajana, organska hrana, jedan je od najvećih advokata za transparenciju plata i pridržava se ovog sistema još od 1986.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE