Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bolje komunucirajte: Slušajte šta drugi govore

    Rešenje problema sporazumevanja može biti krajnje jednostavno, a to je da postanete bolji  slušalac.  To koliko se drugima dopadate u velikoj meri određuje koliko umete da slušate sugestije klijenta, kupaca i uspešno odgovorite na njihove potrebe i zahteve. Ne morate biti brbljivac da biste postali vešti komunikatori. Ovih šest saveta pomoćiće vam da postanete bolji slušalac i da čujete ono što drugi zapravo govore.

    Pokažite interesovanje. Kada pričate sa nekim, naročito u glasnom okruženju posvetite mu punu pažnju. Ako ipak ne možete da čujete, zamolite dotičnu osobu da pređete u neko mirnije okruženje. Vežbajte da slušate. Stavite se u položaj sagovornika i  postavljajte pitanja koja će pomoći osobi da se otvori.

    Koristite magične reči: „Recite mi“. Većina ljudi će ceniti to što im pružate šansu da ispričaju svoje iskustvo. Za početak konverzacije koristite reči „recite mi“. Za uspešnu komunikaciju važno je da izbegavate  pitanja, na koje se može odgovoriti sa da ili ne. Postavljajte pitanja kao što su na primer, „Recite mi molim vas, šta vas je navelo da započnte svoj biznis“ . Kada odaberete temu za razgovor diskusija će teći glatko.

    Oslovljavajte osobu po imenu. Dale Carnegie, pisac i motivacioni govornik, smatra da „ime osobe je toj osobi, najslađi i najvažniji zvuk“. Bilo koji poznanik biće polaskan i impresioniran time što se sećate njegovog imena. Ako imate problem da zapamtite, vežbajte što češće možete. Kad upoznate nekog, odmah recite ime te osobe. Kažite nešto poput: „Drago mi je što smo se upoznali, Petre“. Onda obavezno ga oslovite po imenu nekoliko puta. Kada završite razgovor recite poslednji put na primer ovako: „Petre, bilo mi je zadovoljstvo da razgovaram sa vama.“

    Budite saglasni sa osobom sa kojom razgovarate. Kada ste saglasni sa nekom osobom automatski uspostavljate vezu. Iznenada, imate nešto zajedničko. Ipak, važno je znati da profesionalni odnosi podrazumevaju poštovanje čak i u neslaganju. Tolerancija je esencijalna da bi ste bili uspešni u poslu. Ako je vaše mišljenje bitno drugačije od mišljenja sagovornika, onda postavljajte pitanja koje će mu omogućiti da objasni zašto ima baš takav stav.

    Pričajte manje, slušajte više. Kad neko razgovara sa vama, slušajte ga celim telom. Gledajte  sagovornika u oči i u potpunosti se uključiti u ono što imaju da kažu. Pažljivim slušanjem izgradićete poverenje i uspostaviti profesionalni odnos. Takođe, postavljate pitanja, to će vam pomoći da pokažete iskrenu zainteresovanost. Ako nešto ne razumete pitajte za detalje. Bolje je da potvrdite svoje pretpostavke nego da rizikujete da nešto ne razumete.

    Nemojte da prekidate ili menjate temu. Mnogi ljudi iz navike završavaju rečenicu svog sagovornika. Ako prekidate nečije rečenice sprečićete tu osobu da izrazi svoje misli. To kod sagovornika  može da stvori utisak da mu „stavljate reči u usta“. Uvek dozvolite drugima da završe svoje misli pre nego što im odgovorite. Vaše strpljenje će biti cenjeno.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE