Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Seyerle: U planu je širenje u region

    „Radio sam u Daimleru više od 25 godina, i moj zaključak je da nema tržišta na kojem je lako ili teško raditi, izazovno ili manje izazovno. Tržišta za koja mislite da su laka odjednom se ispostavi da su teška. U jednoj od država u kojoj sam radio pre dolaska u Srbiji, pomislo sam, na osnovu činjenice da je život u toj zemlji dobar, da će i poslovanje biti odlično. Ispostavilo se da je za poslovanje bilo teško. Dakle, svako tržište ima svoje izazove, uspone i padove. Srbija nije najteže tržište na kojem sam radio“, kaže za BIZLife Rolf-Juergen Seyerle, generalni direktor Star Importa, generalnog distributera za Mercedes-Benz vozila.

    Poslujući na različitim tržištima, koje poteze su vukle države kako bi poslovnu klimu učinile što boljom?

    Kako bi stimulisale tržište države su ga otvarale, tačnije liberalizovale, ujedno se borile protiv korupcije, što je, naravno, neophodno, međutim, posebnim merama ga nisu stimulisale. Najbitnije je da poslovanje u državi bude predvidljivo, u suprotnom imaćemo situaciju da će se investitori sa tržišta povući.

    Takođe, radili ste kao menadžer u većem broju država. Kako ocenjujete radnike u Srbiji i kako motivišete zaposlene da daju što bolji učinak?

    U našoj kompaniji većina ljudi je visoko obrazovana i imamo kvalitetne zaposlene. Redovno se usavršavaju u inostranstvu, šaljemo ih i u različite zemlje Evrope na treninge za različite proizvode. Pored toga, imamo i odličan trening centar ovde, svaki mehaničar, prodavac, svaki zaposleni prolazi kroz određeni trening. Imamo izuzetne, nase, sertifikovane trenere, tako da svo neophodno obučavanje možemo i lokalno da uradimo, a ujedno ih radimo i za druga tržišta, kao na primer za hrvatsko. Mislim da smo tu vrlo uspešni.

    Kada je reč o motivaciji, treba da se ophodite prema zaposlenima na ispravan način, da budete jasni u onome što želite, tako da vas svi razumeju, da dobijete najbolje ljude koje možete i na kraju formirate tim. Ključ uspeha je u kvalitetnom i kompaktnom timu.

    Kako odabirate dobre ljude?

    Vršim selekciju na osnovu intuicije, iskustva, nastupa, neretko se desi da CV ne bude presudan. Mislim da vam je neohodan tim, inače, ste izgubili. Ovde imamo odlične ljude, pogotovo žene. Radeći u Srbiji, shvatio sam da žene vode ovu zemlju. Na Bliskom istoku, gde sam prethodno bio, možete da vidite žene na menadžerskim pozicijama, ali u Srbiji je to zaista drugačije. Istina u poređenju sa Švajcarskom i Nemačkom to još može da se unapredi.

    Po vašoj oceni da li bi broj švajcarskih kompanija u Srbiji mogao da bude veći?

    Emil Frey Group je švajcarska kompanija, koja u Srbiji posluje pod nazivom Star Import i generalni smo distributeri a Mercedes-Benz, smart, Setra i Fuso vozila za Srbiju, Crnu Goru. Mislim da su švajcarske kompanije dobro predstavljene u Srbiji. Nedavno je osnovana Švajcarsko-srpska trgovačka komora, što je doprinelo organizaciji švajcarskih kompanija i sa zajedničkim interesom da razvijamo ekonomski odnos između Švajcarske i Srbije. Verujem da poslovni ambijent može da se popravi, što će privući druge investitore. Kada vide da postoji mesto gde mogu da naprave uspešan biznis, to će im pomoći da se odluče da dođu u Srbiju. Mislim da još ima ljudi koji nemaju adekvatnu percepciju srpskog tržišta. Naš zadatak je takođe, da ih učinimo svesnim da je ovo razumno biznis okruženje i da nema razloga da ne dođu u Srbiju. Mislim da smo sa ovom asocijacijom na vrlo dobrom putu da to i postignemo.

    Kako ocenjujete švajcarsko-srpske poslovne odnose?

    Uopšteno odnosi su dobri i ne čujem bilo kakve kritike. Mislim da švajcarske kompanije nisu toliko eksponirane, kao na primer američke, koje imaju jači lični marketing. Švajcarske kompanije su uspešne, ali to ne ističu u toj meri. Imamo u Srbiji velikih švajcarskih kompanija, ali malo ljudi zna za njih.

    Kako se automobilska industrija bori sa krizom, i koji su planovi vaše kompanije za naredni period?

    Vidimo da ekonomija nije u ’dobroj formi’. Ako pitate ostale, mi smo i dalje u krizi, dok mi na sreću, ne osećamo. Uspešni smo u sektoru prodaje komercijalnih vozila, putničkih automobila, jer zaista Mercedes-Benz ima atraktivne proizvode. Proizvodi koji tek dolaze u narednim godinama biće izvanredni. Vidimo da bi tržište moglo da bude dosta bolje, ali zaista ne vidim pravu krizu u našoj kompaniji. Generalno mislim da su ljudi dali vladi jasan znak šta žele, i sada vlada treba da preduzme odgovarajuće mere. To nije, niti će biti lako, ali vidim potencijal u Srbiji, i optimista sam kada je reč o budućnosti. Mislim da Srbija može da dovede investitore, kada se popravi investiciona klima. U poređenju sa susednim država vidim da ima prostora za napredak. Pogledajte prvog komšiju Rumuniju. Objasnili su mi da je Rumunija uvek bili iza zemalja sa prostora bivše Jugoslavije, a gde su danas.

    Šta podrazumevate pod boljom investicionom klimom?

    Ne želim da pominjem bilo kakve mere, ali generalno mora da se pojednostavi proces registrovanja stranih invesitora u Srbiji. Kompanija Emil Frey Group nije imala problema, jer smo velika švajcarska kompanija, ali za male ili srednje kompanije, neophodno je da im pokažete kako stvari funkcionišu. Ideja o one-stop-shopu je dobra, jer ako ste stranac i ne znate gde da odete, vi ste izgubljeni. To je situacija i sa svakom drugom zemljom. Video sam u Dubaiju da možete za dva do tri dana da započnete svoj biznis, zato što je sve centralizovano. Mislim da je nabolji način za privlačenje investitora da učinite proces jednostavnim. Mada je u Srbiji sve organizovano tako da bi trebalo da funkcioniše.

    Šta po vašem mišljenju donosi novi Zakonu o radu?

    Mislim da je Zakon o radu dobar u odnosu na stari, koji je štitio pojedinca, što je sa jedne strane dobro, ali u isto vreme je sprečavao kompanije da zapošljavaju ljude. Mislim da će novi Zakon otvoriti nova radna mesta. Možda ne odmah, ali za nas je ovo pozitivno. Iz iskustva govorim da ima dobrih ljudi na tržištu koji bi voleli da imaju dobar posao. Mi smo ponovo počeli da primamo nove kadrove, zato što rastemo i širimo se po regionu. Naime, ova kompanija ima distributivna ovlašćenja za Mercedes-Benz za Srbiju i Crnu Goru, a dobićemo ih za Bosnu i Hercegovinu i za još dva, tri nova tržišta. Naš centar će biti u Beogradu, tako da će to osigurati i poboljšati mogućnosti u Srbiji. Mislim da je ovo vrlo pozitivan signal.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE