Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mali: Radi se o kozmetičkim promenama

    U Ugovoru sa Etihadom nema nikakve teorije zavere, to su kozmetičke promene i ne odnose se na obaveze ulaganja, već na upravljanje zajedničkom kompanijom, koje je tražila Evropska komisija, tvrdi Siniša Mali.

    U fokus polemika o Etihadu izbio je i datum potpisivanja ugovora. Potpisan 1. avgusta prošle godine, zaključen krajem marta 2014. godine, a na obelodanjenom ugovoru stoji 31. jul ove godine. Bivši ministar Saša Radulović kaže da to nije isti ugovor koji je ostavio u sefu kabineta ministra privrede.

    "Nema tu nikakve teorije zavere. To su kozmetičke promene", naveo je Mali, bivši savetnik Aleksandra Vučića. Ne odnose se na obaveze ulaganja Etihada i Vlade Srbije, već na upravljanje zajedničkom kompanijom. Tražila ih je, tvrdi, Evropska komisija.

    Određena prava odlučivanja koja je Etihad ranije imao su pretvorena u pravo davanja predloga, recimo poslovni plan, plan za zaposlene. Obrisane su odredbe kojima je bilo predviđeno da Etihad bira direktora, pošto su hteli da imaju direktora, kaže Mali.

    Stručnjacima je važnije skidanje tereta s građana Srbije.

    Mi smo čuli da će već u prvoj godini nova kompanija napraviti profit i tada praktično pada teret sa građana Srbije, a naš budžet postaje relaksiraniji, kaže ekonomski konsultant Vladimir Krulj.

    Opozicija, odnosno Demokratska stranka ne odustaje od stava da je ugovor loš.

    Vlada Srbije praktično poklanja 49 odsto kompanije Etihadu, koji nema finansijske obaveze, odnosno njegova finansijska obaveza je višestruko niža, a i ta sredstva koja ulažu će vraćati građani Srbije, tvrdi predsednik DS Bojan Pajtić.

    Siniša Mali ponavlja ono što je rekao premijer pre dva dana, očekujući profit od milion evra na kraju godine u novoj aviokompaniji.

    Deset godina pokušavaju razne vlade da nađu partnera za Jat i niko nije uspeo. Nudili smo i na poklon, ni to nije uspelo. Ovde smo našli partnera koji je jedna od najboljih kompanija na svetu, koja je dala 40 miliona odmah za 49 odsto kapitala, objašnjava Mali.

    Kada je sklopljen ugovor Jat je imao avione stare 26 godina, prosečan godišnji gubitak od 35 miliona evra i tri pokušaja privatizacije.

    Uzbunjivanje javnosti ili aneks ugovora?

    Advokat Nebojša Anđelković apeluje da svi koji žele da govore o ugovoru sa Etihadom, to čine argumentovano. On je primetio da taj ugovor komentarišu svi, a da se negativno na račun tog ugovora izjašnjavaju političari, a nijedan ozbiljan stručnjak.

    On je za TV Pink rekao da analiza tog ugovora, koji je ovih dana objavljen na portalu Vlade Srbije, treba da bude, pre svega, pravna, argumentovana i činjenična.

    "Postoji jedna grupa ljudi koja uporno pokušava da napravi nešto štetno za Srbiju, pre svega da uzbuni javnost", rekao je Anđelković koji je ukazao da u državama sa uređenim sistemima postoje sankcije za one koji bez činjenica i dokaza pokušaju da uznemire javnost.

    Objavljeni ugovori sa datumom iz 2014. predstavljaju aneks koji nije postojao prošle godine, kada je prvi potpisan, tvrdi novinar BIRN SrbijaSlobodan Georgijev.

    "Neverovatno je da se ugovorom 31. jula regulišu obaveze Srbije za zimski red letenja koji je odavno prošao", zaključio je on.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE