Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    O čemu razmišlja generalni direktor i osnivač Amazona kada zapošljava ljude

    Amazon naravno nije uvek bila gigantska kompanija kakva je danas. Nekada je osnivač Amazona Jeff Bezos bio samo čovek sa vizijom koji je sebe okružio ljudima koji su verovali u njegovu ideju.

    On veliku važnost za uspeh kompanije pridaje baš tim ljudima, još davne 1998. godine je rekao: „Ne bi bilo moguće napraviti ovakve rezultate u tako dinamičnoj sredini kakav je internet bez izvanrednih ljudi…Način na koji zapošljavamo je izuzetno bitan, a biće i u budućnosti, jer je to najbitniji element uspeha Amazona.“

    Bezos se više ne bavi zapošljavanjem, ali menadžeri koji to čine prate njegova tri ključna merila. Kada razmatraju neku osobu, oni sebi postave ova pitanja:

    1. Da li se ja divim ovoj osobi?

    Bezos želi da se menadžer divi osobi koju planira da dovede u svoj tim, jer ta osoba treba da bude primer drugima, jer od te osobe drugi treba da uče. Ovaj kriterijum postavlja visok standard za zapošljavanje.

    2. Da li će ova osoba podići prosečan nivo efikasnosti u grupi kojoj se priključuje?

    Cilj svakog novog zapošljavanja je unapređenje kompanije. Svaki novozaposleni bi trebalo da pristupi poslu borbeno i sa žarom, da ne bi došlo do toga da sa rastom kompanije raste i letargija među zaposlenima. Bezos kaže: „Nivo mora stalno da se podiže. Često pitam ljude da zamisle kako će izgledati kompanija za pet godina. U tom trenutku, svako od nas, kada bude pogledao oko sebe, trebalo bi da kaže: ’Drago mi je da sam upao u firmu kad jesam’ “.

    3. Zbog čega je ova osoba superstar?

    Poslednja i najčudnija stvar koju Bezos traži kod potencijalnih radnika, jeste specifična veština ili interesovanje koje će doprineti atmosferi u kompaniji i pomoći da radno mesto postane zabavno i interesantno. Takve veštine ili interesovanja se ne moraju odnositi na posao.

    Ukoliko planirate da širite svoj posao i zapošljavate nove radnike, poslušajte savet Jeffa Bezosa, ipak uspeh koji je postigao govori u prilog tome da on nešto radi kako treba. Možda ovi kriterijumi nisu odgovarajući za vašu kompaniju, ali generalan princip držanja visokih standarda po kriterijumima koji jesu odgovarajući za ono što želite da postignete, jeste idealan savet.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE