Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dve trećine ne čita deklaracije

    Oko 65 odsto potrošača u Srbiji ne ume čita deklaracije na proizvodima, svega 22 odsto ih uvek čita, dok ostali to rade povremeno ili nikada, pokazali su preliminarni rezultati istraživanja IHIS Nutricionizma i Asocijacije potrošača Srbije (APOS).

    Istraživanjem o tome koliko potrošaci razumeju deklaracije prehrambenih proizvoda bilo je obuhvaćeno 560 ispitanika, koji su popunili anketni list sa 15 pitanja postavljen na sajtu www.apos.org.rs, kao i anketiranjem slučajno odabranih potrošača.

    U zemlji u kojoj su srčana oboljenja, gojaznost i alergije u konstantnom porastu, više je nego alarmantan podatak da samo devet odsto ispitanih građana uopšte čita sadržaj soli u proizvodu ili da tek 14 odsto zna da odgovori na pitanje koju količinu masti očekuje kada na ambalaži proizvoda pročita izjavu "nizak sadržaj masti", rekla je direktorka IHIS Nutricionizma i članica radne grupe za izradu Pravilnika o prehrambenim i zdravstvenim izjavama Danica Zarić.

    Deklaracija nam otkriva poreklo, namenu, sastav proizvoda i eventualne benefite za naše zdravlje, a razumevanjem deklaracije pravimo bolje i zdravije izbore hrane, ukazuju stručnjaci.

    "Nadamo se da će konačni rezultati ovoga istraživanja podići svest društva o značaju edukacije potrošača kao i o važnosti da proizvođači kupcima jasno i detaljno objasne uticaj pojedinih namirnica na zdravlje", rekla je Zarić.

    Brine i podatak da je 10 odsto ispitanika odgovorilo potvrdno na pitanje da li su alergični na neki sastojak hrane, ali da pri kupovini namirnica samo osam odsto čita alergenske informacije, a tek šest odsto uopšte zna kako se alergeni pravilno pokazuju u spisku sastojaka.

    Većina anketiranih, njih čak 82 odsto, ne obraća pažnju na količinu pojedinih sastojaka u proizvodu.

    Istraživanje se nastavlja do polovine oktobra kada će detalji biti predstavljeni na trećem međunarodnom savetovanju "Hrana, ishrana & zdravlje III", 17. oktobra u Belgradu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE