Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Banke čekaju spremne telekome i pošte

    Bankarstvo budućnosti biće puno jednostavnije i brže, jer će sve manje klijenata dolaziti fizički u ekspozituru, a sve više će poslova završavati putem interneta. Telekomi još nisu osvojili znatniji deo bankarskog tržišta, a banke su se već pripremile izlaskom u nova područja poslovanja, rečeno je na panelu „Ali i to nije sve“, u okviru sedmog Weekend media festival.

    Hrvatski telekom ulazi u finanscijsko poslovanje, ali to vidi kao priliku za saradnju, a ne za sukob, istakla je članica Uprave Nataša Rapaić. U svom core businessu HT takođe očekuje promene, ali za njih je spreman, dodala je Rapaić, koja predviđa da će se televizijski sadržaji putem interneta u budućnosti distribuirati više na a la carte principu, nego po fiksnim rasporedima.

    Banke zapravo imaju vrlo širok core business, jer je njihov cilj da zadovolje potrebe svojih klijenata, kaže Nenad Mećava iz Zagrebačke banke. ZABA ima oko milion klijenata i s tako velikom bazom logično je da spaja svoje klijente s drugim kompanijama, ali to želi da radi kombinovanjem i nadopunjavanjem stručnih znanja. Mećava predviđa da će banke imati sve manje klijenata u poslovnicama, a novac će postati alat. S tim se slaže i Slavko Carić iz Erste banke Srbija, koji navodi da u Austriji već sada klijenti dvaput godišnje dolaze u fizičku ekspozituru, a 17 puta mesečno pristupaju svom računu putem interneta. Banke stoga šire svoje poslovanje na izdavanje loyalty kartica u saradnji s trgovačkim lancima i gradskim prevozom.

    Hrvatska pošta takođe je iskoračila u finansijske usluge, pod pritiskom pada prihoda u čak 80 odsto svog core businessa, što je nezaustavljiv trend, procenjuje Alen Premužak, predsednik Uprave Hrvatske pošte. Kako po zakonu moraju da održavaju mrežu poštanskih objekata, logično je da pokušavaju da ih koriste na različite načine. Veliki interes medija bio je kad su krenuli u otkup zlata, što se pokazalo lošim, jer su ušli prekasno, kad je zlato već bilo uglavnom rasprodato.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE