Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koje kompanije i zašto `kupuju`Vašington?

    Opšte je poznato da se u SAD veliki novac troši na lobiranje, a da najviše daju velike korporacije.

    Međutim, malo je oni koji znaju koje kompanije daju novac, zašto daju toliko i koje najviše profitiraju od lobiranja.

    Kako je za CNNMoney rekao Tim LaPira, profesor političkih nauka sa Univerziteta James Madison, ’investiranje’ u lobiste koji rade na terenu je nešto dugoročno, a „kada nešto iskrsne, znate da ste sigurni, jer imate ’čoveka u Vašingtonu’“.

    Ono što je interesantno je da novac dat na lobiranje neće doneti ’veliki obrt’ na berzi,  a za odluke koje se donose u Vašingtonu treba dosta vremena, pa tako dolari uloženi u jednoj godini ne moraju značiti i korist u istoj.

    Analiza CNNMoney pokazuje da je od 2009. i dolaska Barack Obame samo četiri od deset kompanija koje su lobirali imale korist od toga i na berzi.

    Najveća grupa koja ’operiše’ u Vašingtonu je Američka privredna komora, ali se ne zna koje sve kompanije stoje iza nje i koliko novca daju. Međutim, postoje i one koje otvoreno lobiraju.

    To su pre svega General Electric (GE) koja je na vrhu liste onih koji daju novac za lobiranje. Oni su od dolaska Obame izdvojili 134 miliona dolara za te aktivnosti, a CNNMoney pretpostavlja da je ’njihov problem’ u porezima. Naime, oni su 2010.godine na ime poreza uplatili nula dolara jer su imali 408 miliona dolara gubitka u SAD. Lobiranje je najverovatnije doprinelo da se ’zaborave’ 10,8 milijardi dobiti koju su ostvarili u inostranstvu.

    Comcast je od 2009.godine izdvojio 86 miliona dolara, ali to će im se verovatno i isplatiti, jer čekaju odluku anti-trust komisije za preuzimanje Time Warnera.

    Jedna od novih lica na ovoj sceni je Google, koji je samo ove godine potrošio 16 miliona dolara na lobiranje. Koliko je ova suma velika za njih govori i činjenica da su od 2009-2013. potrošili samo četiri miliona. Pretpostavlja se da Google ovim novcem ’kupuje’ neutralnost agencije NSA u vezi prismotre nad mailovima korisnika.

    Među deset kompanija koje najviše troše na lobiranje nalaze se i AT&T (91.2 miliona), Boeing (90.3), Northrop Grumman (87.9), Verizon (86.4), FedEx (85.7), Exxon Mobil (85), Lockheed Martin (78.8), Pfizer (77.8).

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE