Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Deset pitanja koja ne treba postavljati na razgovoru za posao

    Priprema za poslovni razgovor nije uvek tako jednostavna. Nije dovoljno samo prikladno se obući, zauzeti pozitivan stav i čekati na potvrdan odgovor. Ponekad ljudi ne obraćaju pažnju na sam tok konverzacije i ne govore mnogo, u želji da se razgovor završi što pre i da sve prođe kako očekuju. Međutim, postavljanje pitanja može biti od ključne važnosti za vašu poziciju u budućnosti. Ukoliko pitate, odajete utisak osobe koje se nadovezuje na priču poslodavca, dakle – slušate pažljivo, stavljate do znanja nadređenom da uvažavate sebe i ne pristajete na sve što može biti rečeno, ali i da razmišljate u pravcu koji će i vama i kompaniji obezbediti dobre radne uslove, tako da ostvarite kvalitetnu saradnju.

    Većina poslodavaca smatra da je ’Ne, nemam nijedno pitanje’ najgori odgovor koji možete dati. Pokušajte da pobedite strah od priče i postavljanja pitanja o stvarima koje su vam značajne, jer su komunikativnost i samouverenost jedne od vrlina koje se u poslovnom svetu najviše cene.

    Ipak, kako odabrati nekoliko ’pametnih pitanja’? Da biste došli do ovog odgovora i bili sigurni da nećete pogrešiti, pročitajte kojih 10 pitanja je poslovni magazin Forbes istakao kao ona koja nikada ne treba postavljati na razgovoru za posao, i eliminišite ih odmah.

    1. Pitanja u vezi sa platom ili novčanom nadoknadom. Izbegavajte ovakve teme, ukoliko ih poslodavac prvi ne započne, jer još uvek nemate zagarantovano radno mesto, već ste samo kandidat. Fokusirajte se na teme koje se tiču rada kompanije i pokažite zainteresovanost pridruživanja timu. Isti je princip i sa bolovanjem, odnosno dužinom trajanja odmora.

    2. Pitanja koja počinju sa ’Zašto?’. U ovom slučaju reč je o čistoj psihologiji, jer ovakva pitanja dovode poslodavca u defanzivnu poziciju. Umesto da pitanje glasi ’Zašto je kompanija prošle godine otpustila toliko ljudi?’, preformulišite ga na sledeći način: ’Čitao/la sam o otkazima koje ste imali. Kakvo je vaše mišljenje o pozicioniranju kompanije u budućnosti?’.

    3. ’Ko je vaša konkurencija?’. Ovo pitanje se češće protumači negativno, nego pozitivno. Ne odaje utisak vaše zainteresovanosti za borbu na konkurentnom tržištu, već ističe vaš propust, jer se pre intervjua niste informisali o kompaniji, njenom radu, ciljnoj grupi, a samim tim, ni o konkurenciji. 
    Savet: Pre nego što postavite bilo koje pitanje, utvrdite da li ste odgovor na njega mogli pronaći na Google-u. Ukoliko niste, ne ustručavajte se da pitate.

    4. ’Koliko su česte kritike?’. Možda ste zabrinuti za mišljenje kompanije o vašem učinku ili ste samo radoznali, ali izbegavajte ovo pitanje jer je ono odraz manjka samopoštovanja. Zašto biste na samom početku mislili negativno i sumnjali u svoj doprinos? Anksioznost prouzrokovana razmišljanjem o negativnim kritikama može odvratiti poslodavca od želje da vas zaposli, jer delujete uplašeno, i nespremno za prihvatanje lošijih strana posla, kojih uvek ima.

    5. ’Mogu li da dođem na posao ranije ili odem kasnije, sve dok ispunjavam obim svog radnog vremena?’. Iako je većina ljudi zabrinuta kako uspešno da održi životnu ravnotežu, i uklopi poslovne i porodične obaveze, ovu dilemu podelite sa bliskim ljudima, ali je nikad ne iznosite pred poslodavca, jer će je on shvatiti kao poruku da više računa vodite o ličnim potrebama, nego o dužnostima prema kompaniji.

    6. ’Mogu li da radim od kuće?’. Ne tražite posebne usluge odmah na početku, na samom razgovoru za posao. Shodno nekim opisima posla ovakav sistem rada je dozvoljen, i neke kompanije će vam ponekad i dozvoliti da radite od kuće kako bi testirale stepen vaše produktivnosti, ali izbegavajte ovo pitanje ukoliko nije naznačeno kao moguća opcija u oglasu za posao.

    7. ’Da li biste želeli da vidite moje reference?’. Važno je da vas primete i pozovu u naredni krug. Međutim, ukoliko se preterano hvalite svojim prethodnim radnim iskustvom, lako možete nagovestiti da ste u stanju očaja, ali i da nudite reference koje su ’svakidašnje’ i možda nedovoljno relevantne za poziciju za koju konkurišete.

    8. ’Nakon koliko vremena promovišete, unapređujete zaposlene?’. Ovakav stav vas može okarakterisati kao arogantnu osobu koji bi što pre da se domogne najznačajnijih pozicija u firmi, zarad visoke plate i beneficija. Nećete delovati posvećeno i ambiciozno u pozitivnom kontekstu, jer ste tek na prvom razgovoru na posao, kada ovaj tip pitanja nije primeren i adekvatan.

    9. ’Da li ću dobiti sopstvenu kancelariju?’. Ovo pitanje je potpuno nepotrebno, jer odgovor na njega sigurno neće uticati na vašu odluku da prihvatite dobru poslovnu ponudu. Štaviše, dodatno ćete pogoršati stvari. Potrudite se da istaknete ’realne’ poslovne prioritete.

    10. ’Da li ćete pratiti moje profile na društvenim mrežama?’. Čak i da su vaši komentari, slike ili tekstovi na nekom od profila korektni, postavljanjem ovakvog pitanja, postajete sumnjivi, kao da nešto krijete.
    Savet: Za svaki slučaj, ’igrajte na sigurno’ i ne pišite ni o čemu što ima za temu omalovažavanje vaše kompanije, kolega ili poslodavca.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE