Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Silne strategije, a firme se i dalje gase

    Nagomilani problemi u poslovanju razlog su što se svake godine u Srbiji ugasi više malih i srednjih preduzeća nego što se osnuje novih. Na šest osnovanih, deset se ugasi, pokazuje statistika.

    U resornom ministarstvu najavljuju Strategiju da bi se poboljšao privredni ambijent u Srbiji. Privrednici u malim i srednim preduzećima susreću se i sa globalnim problemima kao što su – kriza, nepovoljni krediti, nelojalna konkurencija, sivo tržište.

    Nebojša Miletić iz Unije poslodavaca rekao je da u situaciji, takozvanog, stezanja kaiša, onaj ko manje troši vodu, struju, benzin, papir, u jednom trenutku više nema gde i onda otupuštaš ljude, a ako i to iscrpi onda je došao u situaciju da mora da gasi biznis.

    Aleksandar Gračanac iz Privredne komore Srbije rekao je da ovde imamo dve grupe problema. S jedne strane imamo eksterne probleme koje su izazvani globalnom ekonomskom krizom, a to je nedostatak tražnje, investicija, novih poslova.

    "Sa druge strane, imamo interne faktore koji su vezani za ambijent poslovanja koji nije usklađen sa standardima Evropske unije", naveo je Gračanac.

    Da bismo uskladili stranarde sa EU, stručnjaci napominju da se mora pojednostaviti poslovanje. Ekonomista Dragoljub Rajić rekao je da je potrebno smanjiti birokratiju i pomoći im da nađu izvore finansiranja jer je EU prepoznala mala i srednja preduzeća kao način da se izađe iz ekonomske krize to jest njihov razvoj.

    Put iz ekonomske krize vodi preko još jedne Strategije, veruju u ministarstvu privrede. Dušan Korunoski iz Ministarstva privrede rekao je da je najvažnije u vezi sa tom strategijom akcioni plan koje će svake godine definisati šta svako ministarstvo treba da promeni u zakonskom ili nekom drugom okviru.

    To će, dodao je, poboljšati rad malih i srednjih preduzeća – povećanja njihovog broja, zaposlenosti, prihoda i konkurentnosti.

    Od petooktobarskih promena ovo je četvrta strategija malih i srednjih preduzeća. Sem što mora da predvidi poslovanje u sledećih pet godina, ona je jedan od osnovnih kriterijuma saradnje sa međunarodnim institucijama.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE