Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako spojiti biznis i kulturu?

    Prošle nedelje imali smo prilike da vidimo da u Srbiji još postoje ljudi koji vole pozorište. Na žalost, o redovima za pozorišne karte ispred Jugoslovenskog dramskog pozorišta, uglavnom se priča kao o fenomenu, ali ostaje pitanje kako ti redovi da postanu nešto što je sasvim normalno.

    Srbija je siromašna zemlja, para nema za mnogo toga, a čini se da je kultura, kao što je bio i slučaj prethodnih godina, bar što se tiče države i državnog budžeta, ’zadnja rupa na svirali’. Kulturne ustanove dovijaju se kako bi preživeli hronični nedostatak novca, a primer JDP i njihove saradnje sa Raiffeisen bankom jedan je od pozitivnih, ali i vrlo retkih u Srbiji.

    Ovom temom bavio se i Novi magazin u tekstu „Između dve vatre„ , a jedan od sagornika lista dao je ideju kako spojiti biznis i kulturu.

    Borislav Miljanović, vlasnik Represent sistema, kaže da se najveći broj naših kulturnih institucija zaustavio ’negde u dobu samoupravljanja’ i da se toliko oslanjaju na državni ili novac lokalnih samouprava, ’da su vrlo malo usmereni na stvarno tržište’.

    On smatra da pozorišta imaju potencijal koji može biti interesantan za određene kompanije.

    „Zašto direktori tih kuća aktivnije ne uđu u priču sa kompanija i kažu: dobro, hajde da mi napravimo ugovor o sponzorstvu, ali da se on više-manje ne svodi na donatorstvo i to što ćete vi dobiti karte da delite prijateljima. Nego će, recimo, to značiti da će od sto glumaca iz mog ansambla njih pet biti vama na raspolaganju. Moći ćete da ih koristite u vašim biznis aktivnostima, kao voditelje programa, u reklamama koje snimate, na team building sastancima ili u nekim drugim aktivnostima,“ kaže Miljanović i dodaje da to predstavlja višestruku saradnju koja glumcima, rediteljima, scenaristima donosi zaradu pozorištima i dodatnu zaradu umetnicima.

    Miljanović kaže da pozorišta ne koriste dovoljno marketinške i PR alate koji za malo para donose bolju komunikaciju i dodaje da se njegovoj agenciji za 10-12 godina poslovanja nije obratila nijedna kulturna institucija.

    On smatra da su se vremena promenila i da menadžeri kulturnih institucija moraju da nauče ’da osvajaju novac, a ne samo da ga dobijaju’.

    „Ne treba da se računa na potrebu kompanija za društveno odgovornim poslovanjem. Malo je onih koji će na taj način dati. Ali, ako im se tome priđe kao poslovnom aranžmanu stvari se bitno menjaju. Neko mora da bude ’business oriented’ i u pozorištima i u drugim ustanovama kulture da bi to iskoristio i tako mogao da sačuva i svoju osnovnu, kulturnu delatnost,“ zaključuje Miljanović.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE