Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koliko biste žrtvovali zarad pokretanja sopstvenog biznisa?

    Clara Shih, osnivač i izvršni direktor kompanije Hearsay Social, opisuje svoje preduzetničko iskustvo i otkriva čega je sve morala da se odrekne na putu blistavog uspeha. Navodi da se u današnje vreme stiče utisak da svako sa idejom može da osnuje sopstvenu kompaniju, a da je za opstanak biznisa je potrebno mnogo više od ideje. On zahteva krv, suze, znoj i veliku posvećenost jer nema ničega lakog i jednostavnog u preduzetništvu.

    Ističe da je napuštanje kompanije Salesforce.com pre pet godina zarad osnivanja Hearsay Social jedna od najtežih, a ujedno i najboljih odluka koju je donela u životu. Taj poduhvat je zahtevao svaki atom snage i hrabrosti kako bi donela odluku i uplovila iz sigurnog i poznatog posla u velikoj kompaniji u nešto potpuno novo i okrenula novi list.

    Za one koji su spremni za promene, evo nekih lekcija koje je  naučila i podelila sa nama:

    Budite spremni da se žrtvujete
    Kada probijete led uspesi se nižu jedni za drugim. U početku nemate ništa osim sopstevnog talenta i resursa, kao po definiciji su svi ostali veći, razvijeniji i više ostvareni od vas i zato da biste pobedili morate da uložite mnogo truda i napornih sati, i da sve radite bez prečica.

    Navodi da je njihova prva godina bila obeležena dugim radnim danima i noćima koje su se ćesto stapale i da je bilo dosta dana kada su išli kući u sred noći, a nekada su jednostavno noćili na poslu. Nije bilo mesta za izostanke i dane odmora, što je uticalo i na njen socijalni život, imala je kontakte samo sa kolegama i nije bila u mogučnosti da prisustvuje  zabavama dobrih prijatelja tokom ovog perioda. Takođe je bilo potrebno da se navikne na odsustvo redovne plate na neodređen period. Oblasti odricanja su drugačije kod svakog preduzetnika ali su odricanja svakako prisutna u jednoj formi ili drugoj zato što uspeh zahteva usredsređenost, a ona se odlikuje kompromisima.

    Pametno birajte svoje partnere
    Sposobnost da se procene, privuku i izgrade jake poslovne veze sa suosnivačem, novim zaposlenim i investitorima često čini razliku izmešu uspeha i neuspeha. Ističe da je imala veliku sreću da se udruži sa dugogodišnjim prijateljom Steve Garrity. Kao novo-pečenim preduzetnicima, ovo prijateljstvo  je postavilo temelj poverenja koje je olakšalo procese odbijanja ideja, donošenja velikih i važnih odluka kao i posmatranje ideja iz različitih perspektiva i što je najvažnije omogućilo svakodnevnu podršku u ovim vrtoglavim početcima.

    Vaši prvo-zaposleni imaju ključnu ulogu u određivanju sudbine preduzeća. Naš prvi zaposleni je imao više uloga u kompaniji i trenutno se nalazi u Londonu i započinje Hersay Social Europe koji će ujedno i voditi, a naš drugi zaposleni je počeo kao menadžer uspeha i skoro se preselio u Hong Kong kako bi pokrenuo našu kancelariju u Aziji. Osnivački tim sa zaposlenima uspstavlja kulturu kompanije stoga smo odlučili da ćemo ceniti tri stvari iznad svega:

    1) Dugoročne kupce
    2) Timski rad
    3) Obavljanje posla

    Potrudite se oko svoje mušterije
    Mnoge kompanije govore o brizi prema potrošačima ali koliko od njih ih zapravo postavljaju izndad svega? Jedan od  naših najposnijih trenutaka desio se kada je izvršni direktor Fortune 100company na našem događaju  izjavio da na našu kompaniju gleda kao na partenara, a ne kao na prodavca. U ovoj kompaniji izvršni direktor i generalni menadžer neguju odnose sa našom kompanijom, umesto odeljenja za nabavke. Partnerstvo je od ključnog značaja za naš uspeh, a ovaj nivo poverenja nije bilo lako dostići i predstavlja nešto što je potrebno ostvarivati svaki dan.

    Svaka kompanija ima zajednički cilj – usrećiti kupca, a to je na kraju dana i najvažnije, rekla je Clara za krak.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE