Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koliko košta blogovanje u Srbiji?

    Sigurno ste primetili da često „naletite“ na dobar tekst na nekom blogu. Čak češće nego na dobar novinarski članak. Čuli ste i za sponzorisane tekstove – na primer, neko vam od srca preporuči kremu za sunčanje ili piše protiv neke stranke, pa se ispostavi da je za to plaćen. Ali, da li je to samo urbani mit, ili zaista postoji zarada na Internetu?

    Blog, kao i Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, predstavlja sredstvo putem kog se može plasirati sadržaj do publike na Internetu. Neki to rade iz zabave, neki zbog posla, ali i jedni i drugi dođu do tačke kada postave pitanje – kako da me za to što radim neko plaća?

    Na pitanje – Koliko bloger zaradi novca mesečno? Miloš Petrović, bloger i Web preduzetnik na svom blogu piše da se u Srbiji može zaraditi malo.

    “U svojim najboljim blogerskim danima tek sam povremeno imao po neki sponzorisani blog post i mogu reći da se moj direrektni blogerski prihod na godišnjem nivou merio tek u nekoliko stotina evra.”

    Blogometar anketa , koju je pokrenula PRPepper agencija, pokazuje da je tek svaki peti bloger u regionu napisao sponzorisan post (tačno 20,69%). Najčešće sponzorišu kompanije koje žele da blogere uključe u promociju (novih) proizvoda i usluga. Na primer, pre nekoliko godina Koka-kola je izabrala nekoliko blogova u Srbiji i regionu, na kojima se reklamirala. Zanimljivo je kako je većina tih blogova bila o zdravoj ishrani.

    Kako Miloš Petrović piše, uspešan bloger treba da bude uporan, da piše redovno i da neguje svoju publiku.

    Ukratko – Blog se može „unovčiti“ ali ne preko noći. Najbolje efekte ima ukoliko povežete kanale komunikacije – Facebook, Twitter, Youtube kanal i onda deluju u sinergiji. Najčešće donese reputaciju, kontakte, publiku. A to je dobro na duže staze.

    Kako to rade strani blogeri

    Putuju, uživaju, obilaze razne delove sveta, pa još dobijaju novac da o tome pišu! Izgleda kao posao snova biti turistički „travel“ bloger. Turistička organizacija Srbije upravo je pozvala četiri strana (i što je veoma bitno – čitana) turistička blogera da u naredne dve nedelje promovišu Srbiju. Obilazak se odvija u dve ture – jedna je Istočna i Južna Srbija, a druga Zapadna. Blogeri imaju slobodu i da sami izaberu mesta posete. Ovi inostrani blogeri su deo mreže turističkih blogera Ambassador koja okuplja preko 50 najuticajnijih turističkih blogera na svetu. Iza sebe imaju saradnju sa brojnim nacionalnim turističkim organizacijama, među kojima su Velika Britanija, Nemačka, Austrija, Južna Afrika, Jordan. Na redu je Srbija!

    Foto: pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE