Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovo je nova bolest 21. veka?

    Fenomen zaboravljanja informacija za koje verujemo da ih je naš digitalni uređaj sačuvao i pamti umesto nas nazvan je digitalnom amenzijom, prenosi Beta.

    Kako je danas preneo Euraktiv Srbija rezultati novog istraživanja ukazuju na direktnu vezu između podataka koji su nam dostupni jednim klikom i neuspeha da zapamtimo te podatke. To istraživanje pokazalo je da u zemljama Evropske unije više od polovine odrasle populacije (do 60 odsto) može bez gledanja broja da nazove kuću u kojoj su živeli kada su imali 10 godina.

    Istovremeno 53 odsto ne može da nazove decu telefonom da ne pogleda broj, a 51 odsto kancelariju u kojoj radi. Otprilike trećina ne može da okrene roditelje bez gledanja broja.

    Čak 86 odsto ispitanika, što je procenat manje-više isti u svim zemljama obuhvaćenim istraživanjem i u svim starosnim grupama, kaže da u današnjem hiper-povezanom svetu ima toliko brojeva i adresa da ne mogu da ih zapamte čak i da to žele.

    Četvrtina ispitanika zaboravi informaciju sa interneta čim je iskoristi.

    Velika većina (79,5 odsto) evropskih ispitanika priznaje da internet koristi kao "produžetak mozga" pri čemu je najveći procenat takvih u Britaniji (84,5 odsto), a najmanji u Francuskoj (71,8 odsto).

    Nasuprot opštem mišljenju, digitalna amnezija ne pogađa samo mlade ljude iz digitalne ere već je podjednako rasprostranjena, i u nekim slučajevima mnogo češća, kod starijih.

    Ono što zabrinjava je što, uprkos sve većoj zavisnosti od uređaja, potrošači širom Evrope ne vode mnogo računa o IT bezbednosti.

    Istraživanjem je obuhvaćeno 6.000 potrošača starijih od 16 godina, podjednako muškaraca i žena, a ispitano je po 1.000 iz Velike Britanije, Francuske, Nemačke, Italije, Španije i Beneluksa.

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE