Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    `Made in Serbia` vredi 31 milijardu dolara

    Srbija se po vrednosti brenda nalazi na 78. mestu sa procenjenom vrednošću od 31 milijardi dolara, dok su na prvom mestu neprikosnovene Sjedinjene Američke Države čiji brend je "težak" 19,7 biliona dolara, objavila je agencija Brand Finance.

    Srbija je dva mesta iza Hrvatske, čiji je brend procenjen na 32 milijarde dolara. Albanija je na 96. mestu sa devet milijardi, Bugarska je na 64. (50 milijardi), Slovenija na 62. (53 milijarde), Grčka na 59. (60 milijardi), Mađarska na 53. (94 milijarde), a Rumunija na 48. (141 milijarda dolara).

    Sjedinjene Američke Države su najskuplji brend među zemljama sveta, daleko ispred ostalih, budući da je vrednost brenda USA (SAD) procenjena na 19,7 biliona dolara, objavila je istraživačka agencija Brand Finance.

    Procena brenda obuhvatila je različite pokazatelje, među kojima su bruto domaći proizvod (BDP), investiciona privlačnost, poslovna klimu i drugo, preneo je sajt Finmarket.ru.

    Pored veličine američke privrede, autori istraživanja su imali u vidu i ogromno tržište SAD, čiji su učesnici spremni da preplate robu s oznakom "Made in USA", kao i prisustvo mnogih kompanija koje su same po sebi skupi brendovi, poput Disneya, Applea i Coca-Cole.

    >>>>Ovo je Top 100 najvrednijih brendova na svetu

    Na drugom mestu po vrednosti brenda države je Kina, koja je protekle godine izgubila jedan odsto vrednosti i sada se procenjuje na 6,31 bilion dolara. Uzrok tome je usporavanje tempa rasta privrede, kao i pad cena sirovina u svetu.

    Među pet najskupljih brendova država, od ukupno 100, koliko je na listi, nalazi se Nemačka (4,17 biliona dolara, četiri odsto manje nego pre godinu dana), Velika Britanija (3,01 bilion, rast od šest odsto) i Japan (2,54 biliona, rast od tri odsto).

    Najupečatljiviji rast među prvih deset zemalja ostvarila je Indija, čija je vrednost brenda skočila za 32 odsto, na 2,14 biliona dolara, što je tu zemlju pozicionirao na sedmo mesto u svetu.

    Vrednost brendova Kanade i Austraije splasnula je za osam i 10 odsto respektivno, ali su ostali u top 10. Brazil je napustio prvih deset, spustivši se na 11. mesto, jer je cena brenda pala 17 odsto, na 1,17 biliona dolara.

    Rusija je igubila 31 odsto na vrednosti brenda, koji se sada procenjuje na 810 milijardi dolara, što je uticalo na pad zemlje na 18. poziciju. Prošle godine bila je 12. sa vrednošću brenda od 1,18 biliona dolara. Vrednost ukrajinskog brenda pala je najviše među svim zemljama sveta – 45 odsto, na 44 milijarde dolara, i 68. mesto.

    Lider rasta je Iran, čija je vrednost brenda skočila 59 odsto, na 159 milijardi dolara, zahvaljujući uspehu pregovora o nuklearnom programu zemlje i perspektivi ukidanja sankcija. Među pet zemalja sa najboljom dinamikom rasta, društvo Iranu prave četiri afričke zemlje-brendovi: Kamerun, Tanzanija, Kenija i Zambija.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE