Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Evo šta poslodavac stvarno želi da zna kada pita: `Gde sebe vidite za 5 godina?`

    Ne deluje kao da je trik-pitanje, ali vaš odgovor na „Gde sebe vidite za 5 godina?“ može da presudi u intervjuu za posao – pozitivno ili negativno. Bićete iznenađeni kad pročitate šta sve mogu (i žele) da saznaju iz tog jednog pitanja koje mnogima zadaje glavobolju.

    Mnogi bi rekli – „Pa ja ne znam gde ću biti sutra!“, ali to je pogrešno razmišljanje, posebno kada je preko puta vas poslodavac. U svakom trenutku bi trebalo da imate bar neku predstavu o svojoj budućnosti.

    Svrha ovog pitanja jeste da se sazna od kandidata da li je u potrazi za karijerom više nego za poslom, da li se njegovi ciljevi slažu sa ciljevima kompanije za konkuriše, i da li ima realan plan za budućnost,“ objašnjava za Business Insider David Wishon, koji je šef zapošljavanja na pretraživaču poslova Happie.

    Dale Kurow, executive coach, kaže da vaš odgovor na to pitanje može da pokaže kompaniji da li imate potrebnu radnu etiku, stav i lojalnost koji bi vas činili dobrim zaposlenim na duže staze.

    Evo šta poslodavci i menadžeri žele a šta ne žele da čuju kada vam postave ovo pitanje:

    Žele da znaju da ste razmišljali o odgovoru.
    Stručnjaci savetuju da ne upadnete u zamku razmišljanja o dugoročnim planovima. Pokažite da imate neku predstavu o budućnosti, ali i da ste fleksibilni. „Svi razumeju da stvari mogu da se menjaju, zato balansirajte između toga gde želite da idete (odnosno vaša karijera) kao i pokazivanja razumevanja kako taj put može da se promeni,“ kaže Wishon.

    Žele da znaju da karijera može da vas ponese – ali da imate realnističke ciljeve.
    Wishon savetuje da ne budemo preambiciozni. Svi bismo želeli više i bolje u budućnosti, ali reći da želite budete direktor za pet godina na poziciji na kojoj tek sad počinjete – prerano je.

    Žele da znaju da ćete dati sve od sebe pre nego što očekujete promociju.
    Može da prođe mnogo vremena, i mnogo posla pre nego što ćete se pomeriti na lestvici napretka na bolje,“ kaže Kurow.

    Žele da znaju da ćete biti lojalni i privrženi kompaniji bar tokom 5 godina
    Mnoge kompanije (ne sve) ulažu dosta vremena i novca da obuče i usavrše kandidate, i ne žele da izgube svoju „investiciju“ za godinu ili dve. Zato je bolje ne pominjati da se nadate da ćete biti u nekoj drugoj kompaniji, u drugoj industriji, ili na nekoj drugoj poziciji (čak i da je to istina).

    Žele da čuju kako će se kompanija i pozicija za koju aplicirate uklapati u dugoročne ciljeve.
    Kurow savetuje da napravite plan kojim ćete doprineti samom poslu i to u narednih nekoliko godina. „Ako želite da proverite da li je vaš petogodišnji plan usklađen sa njihovim, sada vi preuzmite vodeću ulogu i pitajte šta poslodavac želi od dotične pozicije,“ sugeriše Wishon, i dodaje: „To će pomoći da se bolje razume napredovanje i organizaciju unutar firme.

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE