Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ekskluzivno za BIZLife sa svetskog samita mladih lidera

    Na nedavno održanom samitu na Tajlandu, učesnici su imali sreću da se susretnu sa mnogim svetskim liderima, kao što su Richard Branson, Adrianna Huffington, Bill Clinton, Jack Dorsey i razmene svoja iskustva. Utiske sa samita nam ekskluzivno prenosi Miloš Milosavljević iz kompanije Coca-Cola Hellenic, koji je sa još 17 kolega iz grupe u kojoj radi, imao priliku da poseti Bankok. Sa Milošem razgovaramo o najsnažnijim utiscima, ali i o temema koje su i njega motivisale da pokrene pozitivne promene u svom okruženju.

    One Young World je samit koji okuplja mlade iz celog sveta sa ciljem razmatranja dugoročnog poboljšanja zajednice. Mladi, zaposleni u multinacionalnim kompanijama, nevladinim organizacijama i studenti se već šest godina zaredom susreću sa najuticajnijim ljudima današnjice, razmatraju goruća pitanja sa kojim se planeta suočava.

    One Yound World je okupio veliki broj uticajnih ljudi. Ko je na Vas ostavio najjači utisak i zašto?

    Tri osobe su ostavile izuzetan utisak na mene. Prva je svakako profesor Muhamed Junus, socijalni preduzetnik i dobitnik Nobelove nagrade za mir, koji je zaista živi dokaz da jedna osoba sa idejom može da promeni svet. Druga osoba koja me je inspirisala je gospodin Ronan Dan, CEO Telefonike, koga sam imao priliku da slušam u manjoj grupi na temu etičnog poslovanja. Na kraju, jedna zaista interesantna osoba je Madžid Navaz, čovek koji je bio radikalni islamista i koji je preobratio sebe, a sada se trudi da mladima koji su se okrenuli radikalnom islamu otvori oči i na taj način napravi pozitivnu promenu u svetu.

    Jedan od glavnih zaključaka konferencije je i alarmantno stanje u domenu zaštite životne sredine. Koja moguća rešenja su istaknuta?

    U vezi sa ovim temama organizatori konferencije, Dejvid Džons, član Facebook Klijent Saveta i Kejt Robertson, dobitnica nagrade za liderstvo od Nelsona Mendele i Desmond Mpilo Tutu-a, više puta su podvukli važnost podizanja svesti, pre svih, kod mladih ljudi o mogućim posledicama ukoliko se klimatske promene ne uspore i preokrenu. Ono što i jeste poenta ove konferencije su pre svega lokalne promene koje prave delegate u svojim zajednicama ili kompanijama. Nekoliko dana nakon konferencije održao se i sastanak svetskih lidera u Parizu sa ciljem da se uključi najviši nivo velikih sila kako bi se i te sile posvetile kontroli zagađenja, emisije ugljenika i generalno očuvanju životne sredine. U vezi sa tim, pokrenuta je obimna kampanja na socijalnim mrežama u kojoj je učestvovao i veliki broj delegata sa ovogodišnje konferencije, a sa ciljem da se stvori dodatni pritisak oko sastanka i obezbedi dogovor i posvećenost ispunjenju istog.

    Na koje načine bi se stečena znanja na konferenciji mogla primeniti na lokalnu zajednicu?

    Imam tu sreću da radim u kompaniji Coca-Cola Hellenic koja se trudi da na sve načine održi i unapredi svoj pozitivan uticaj na okolinu. U kompaniji sam primetio da je korporativni sektor veoma posvećen zaštiti životne sredine, što mnoge može motivisati i pokrenuti ih na promene. Radeći u Coca-Cola Hellenic, imam priliku da, zajedno sa kolegama, pružim svoj doprinos kvalitetu života lokalne zajednice.

    Evo jednog primera – prodajna regija u kojoj radim broji preko 80 ljudi i isto toliko automobila koji značajno utiču na životnu sredinu. Kompanija koja stalnim pronalaženjem novih načina da se negativni uticaji štetnih gasova smanje ili neutrališu, motiviše i nas, mlade, da obratimo pažnju i uključimo se u rešavanje problema. Takođe, strategija smanjenja emisije gasova se sprovodi kroz sve veći stepen korišćenja gasa, u cilju smanjenja upotrebe benzina i iz godine u godinu kao tim ostvarujemo sve bolje rezultate. Upravo na ovom primeru se vidi da promenom razmišljanja i prihvatanjem novih trendova suštinski možemo doprineti kvalitetu vazduha i okoline.

    Da li biste preporučili mladima da učestvuju na ovakvoj vrsti konferencije?

    Naravno! Veoma sam zahvalan što sam odabran od strane Coca-Cola Hellenic kompanije, jer me je ovo iskustvo izbacilo iz ustaljenog načina razmišljanja.  Imao sam priliku da provodim vreme sa mladim delegatima koji imaju želju da promene svet i nekoliko puta sam pomislio kako se na tom mestu nalazi ogroman potencijal sveta. Taj osećaj me je definitivno naterao da preispitam sebe i napravio obavezu da i ja pružim neki skroman, lični doprinos kako bi ovaj svet ostavili nekim budućim generacijama u boljem stanju nego što jeste.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE