Miloje Sekulić: Ljudi su više na društvenim mrežama nego što čitaju i gledaju medije

miloje-sekulic.jpg
PinterestFacebookTwitterShare

Kako nešto prodati pitanje je svih pitanja u marketingu. Međutim, kako se menjaju trendovi, tehnologije, ljudi, tako se menjaju i strategije. Kako izabrati pravu? Na ovo pitanje pokušaće da odgovori Miloje Sekulić, internet i poslovni konsultant, vlasnik konsultantske internet agencije i suvlasnik digitalne marketinške agencije HomePage.

Kako dopreti do čoveka čija pažnja, po najnovijim istraživanjima, traje osam sekundi…

"Kada se stvari naprežu do krajnjih granica treba menjati pristup. Verujem da je danas okretanje ka ’inbound’ ili marketingu koji ljude privlači ka proizvodima i uslugama dajući vrednost i za njih, a ne samo za proizvođača, umesto što nas napada iza svakog ćoška agresivnim porukama i formama, u stvari jedini moguć. Taj put jeste duži i naoko nije toliko efektan, ali sam duboko ubeđen da je na duže staze jedini održiv, sem što je i mnogo humaniji."

Najbolji način da se u marketingu iskoristi sadržaj koji kreiraju korisnici društvenih mreža je…

"Da se pojača vidljivost takvog sadržaja. Dajte im zalet, predstavite ih i drugima kroz snagu promocije koju kao kompanija ili brend imate. Kada neko na svom nalogu na društvenoj mreži predstavi vaš proizvod ili uslugu on vam je dao nešto najvrednije što ima, svoju čast i obraz. Okruženje na društvenim mrežama je neumoljiv sudija, sa skoro 100% preciznosti pogađa da li je u pitanju iskrena ljubav prema brendu i zadovoljstvo uslugom ili neki drugi motiv. Cenite to, podržite i nagradite. Ljudi su zamoreni od do ludila ispoliranih studijskih fotografija, savršenih života, idealnih proporcija. Ljudi žele ljudskost i ljude.

Tri trenda koji će dominirati marketingom i komunikacijama u 2016. godini su…

"Zadržaću se na promenama u korporativnom tretiranju digitalnog marketinga koje sam zapazio kod najvećih kompanija i brendova u 2015, a za koje se nadam da će u ovoj godini postati trendovi. Iz ugla digitalne agencije vidim specijalizaciju, integraciju i profesionalizaciju kao veoma pozitivne pomake.
Specijalizacija se odnosi na konačno prihvatanje istine da na prvoj liniji fronta ka tržištu kompanijama i brendovima, uz kreativnu, medijsku i PR trebaju i kolokvijalno nazvane ’digitalne’ agencije. Razumevanje da je potrebno angažovati na jednom mestu skoncentrisane stručnjake iz mnogih disciplina digitalnog marketinga i produkcije koji rade sinhronizovano.
"

Ključna reč za 2016. godinu je…

"Prisustvo. Digitalni marketing ne trpi kampanje, neophodno je prisustvo. Ono se ogleda u stalno ažuriranju sajtova, pisanju i snimanju blog postova, kreiranju odgovarajućih sadržaja i njegovom objavljivanju i interakciju na društvenim mrežama, komunikaciji sa njihovim korisnicima i promociji, koja u pojedinim periodima treba opravdano da bude pojačana."

Najveći problemi u digitalnom marketingu su…

"Isti oni koji muče našu privredu generalno. Nedostatak prave konkurencije i tržišnog poslovanja. Da, obilje postoji, ali ono ne znači i konkurenciju, dok smo od tržišnog poslovanja mahom daleko. Da ih ima razmišljalo bi se drugačije, a onda ne bi bio problem ni da se sazna, nauči i primeni. Kada neko oberučke prihvati digital i podržava ga u svom okruženju znam da posluje zdravo, mahom okrenut ka inostranstvu."

Srbija u odnosu na svet...

"Isti smo ljudi, identično se ponašamo, a na marketinškoj industriji je samo da prati i prilagodi trendove lokalnom senzibilitetu i izrazu. Kad god pomenem milenialse skoče brojni kritičari uzvikujući „Nismo mi u Americi!“. Ali, ako pogledate video koji sam snimio za reprizu Nove godine u Knezu, videćete mlade ljude koji su otišli u neki restoran u provod. Oni šetaju centrom grada, jedu kestenje, piju kuvano vino i slušaju ulični trubački orkestar. Pogledajte koliko ih ima najnovije telefone i selfie stickove i odmah beleže događaj i dele svoju impresiju. To su oni koji više veruju svojim prijateljima nego zakupljenom prostoru u medijima i više su na društvenim mrežama nego što konzumiraju medije. Oni su tu među nama, da i u Srbiji!"