Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Loše vesti za globalni sektor maloprodaje

    Najveći trgovinski lanac na svetu ne predviđa rast trgovine u ovoj godini, što je loša vest za sektor maloprodaje u celini.

    Walmart je u oktobru najavio rast maloprodaje od 3 do 4 procenta godišnje u naredne tri godine. Međutim, na osnovu finansijskih rezultata u četvrtom kvartalu prošle godine, trgoviački gigant je revidirao ove optimistične prognoze.

    "Imajući u vidu zatvaranje maloprodajnih radnji, kao i jačanje američkog dolara, naša očekivanja su da će trgovina na malo relativno mirovati u fiskalnoj 2017. godini", rekao je finansijski direktor Walmarta Brett Biggs.

    Walmart je u drugoj polovini januara zatvorio 269 maloprodajnih objekata, zbog čega je otpušteno hiljade zaposlenih.

    Ipak, problemi Walmarta nisu razlog za slavlje ni rivalskim kompanijama, koje ne kriju da je u atmosferi brzih promena maloprodajnog ambijenta, malo onih koji mogu da se s tim nose.

    "Prodavnice, kao vitalni deo maloprodaje, nisu više toliko relevantne kao ranije", tvrdi Neil Saunders, izvršni direktor Conlumina, konsultantske firme koja se bavi istraživanjem maloprodajnog biznisa.

    Odluka Walmarta je deo velikog preokreta koji će se dogoditi u svim delovima sektora maloprodaje u narednim godinama.

    Lanac robnih kuća Macy’s takođe oktriva da u prvoj polovini ove godine planira da zatvori 40 prodajnih objekata, a upućeni smatraju da ovakve odluke velikih maloprodajnih igrača nisu nikakva anomalija.

    Rastom online trgovaca, naročito Amazona, šoping ture su postale jednostavno manje privlačne, pa se poseta tržnim centrima u Americi za nekoliko godina smanjila za oko 40 posto.

    Kada se jedna radnja zatvori, to stvara domino efekat, jer ako bi "sidraši" tržnih centara, kao što su Macy’s ili Sears, zatvorili lokale, bilo bi jako teško naći nekog da ih zameni, tvrdi direktor konsultantske firme Davidowitz & Associates, Howard Davidowitz.

    Kao zaključak se nameće da najbolja i možda jedina šansa koju imaju ovi maloprodajni giganti, jeste da se okrenu elektronskoj trgovini.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE