Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najbolji način da navedete ljude da vežbaju

    Osobe koje su morale da plate ako nisu dovoljno vežbale su za 50 odsto redovnije vežbale u poređenju sa osobama kojima je plaćeno da vežbaju

    Ima mnogo dokaza da je vežbanje važno za organizam. Ali da li vas to tera da izađete iz kuće i odete u teretanu?

    Ne ako ste kao većina Amerikanaca, gde 80 osto njih ne ostvaruje preporučeni obim aerobnih i vežbi za jačanje mišića.

    ,,Znamo da ljudi nisu racionalni’’, kaže dr Mitesh Patel asistent na predmetu medicina i upravljanje zdravstvenom negom na Medicinskom fakultetu Perelman i Fakultetu Vorton na Univerzitetu u Pensilvaniji. ,,Znaju da je vežbanje dobro za njih, ali ne vežbaju dovoljno.’’ Međutim, jedna od značajnih osobina ljudskog ponašanja jeste da smo iracionalni na predvidiv način, kaže Patel; ljude više motiviše gubitak nego dobitak i više vole da budu nagrađeni odmah a ne kasnije.

    To možete da iskoristite za neverovatno uspešan način da navedete ljude da se više kreću, prema novoj Patelovoj sudiji objavljenoj u časopisu Annals of Internal Medicine.

    U ovom ispitivanju, Patel i njegov tim su zadali isti cilj za grupu od 281 osobe sa viškom kilograma i gojaznih – da svakog dana naprave 7.000 koraka. Ove osobe su praćene preko svojih smart telefona u periodu od 13 nedelja a ono što se razlikovalo su bile nagrade. Kada ostvare cilj, nekima je samo rečeno da su u tome uspeli, dok su drugi učestvovali u novčanoj lutriji. Trećoj grupi je davano 1,40 dolara svakog dana kada ispune cilj. Poslednoj grupi je dato 42 dolara na početku studije i oduzimalo im se po 1,40 dolara za svaki dan kada nisu napravili dovoljno koraka.

    Osobe u prve tri grupe nagrada (ništa, lutrija i oko dolar dnevno) ispunjavale su cilj oko 30-35 odsto vremena. Ali osobe koje su mogle da izgube novac su cilj ispunjavale 45 odsto vremena. ,,Videli smo izuzetno različite rezultate kad je isti novčani iznos predstavljen kao gubitak u odnosu na dobitak’’, kaže Patel.

    Prethodna istraživanja podržavaju ideju da je finansijski gubitak moćan podsticaj za mršavljenje. Rezultati kao što su ovi – da ostavljanje novca na stolu može da bude dovoljno da navede ljude da se pokrenu – imaju potencijalnu korist za kompanije, koje sve više koriste korporativne velnes programe da bi podstakle zaposlene da budu zdraviji. ,,Često se pretpostavlja da praćenje aktivnosti samo po sebi pomaže da se promeni ponašanje’’, kaže Patel. ,,Ali u većini slučajeva, za osobe koje treba da imaju najviše koristi – one sa viškom kilograma ili gojazne – ovi programi zaista treba da se kombinuju sa uspešnom strategijom angažovanja’’, piše Time magazin

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE