Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    2 poslovne strategije Howarda Schultza koje su izgradile Starbucks imperiju

    Čak i sada kada vodi globalni biznis sa 190.000 zaposlenih, direktor Starbucksa, Howard Schultz i dalje ima impuls za mikromenadžment. Članak Forbes magazina daje dve ključne strategije koje su Starbucks dovele do vrha: On regrutuje vrhunske radnike i podstiče ih da se suprotstave njegovim idejama kada se ne slažu.

    Schultz je angažovao menadžere iz kompanija kao što su Microsoft i Disney da pomognu Starbucks timu.
    Kako je Myron Ullman, direktor Starbucksa, rekao za Forbes: „Postoji nešto više od "šoua Howard". Nije samo on glavna zvezda, tj ne rukovodi samo on."

    Schultz je takođe otvoren za nove ideje zaposlenih. Na primer, Schultz je 2008. godine obustavio prodaju sendviča sa topljenim sirom zbog mirisa koji je prevladavao aromu kafe. Međutim, neki od ključnih lidera pobunili su se i tražili da se vrate sendviči, pa se došlo do kompromisnog rešenja. Starbucks prodaje sendviče koji se spremaju tako da manje mirišu.
    Ipak, eksperti kažu da je sposobnost da se podele zadaci i da se odupru mikro menadžerisanju glavne sposobnosti za lidera – bilo da vodite Starbucks ili neki mali biznis.

    Stručnjaci sa Stanforda kažu za „The Harvard Business Review“ da je najvažniji zadatak za lidera da uči ljude kako da razmišljaju i da postavlja prava pitanja tako da svet ne mora da ode dođavola ako uzme jedan slobodan dan. U isto vreme, mnogi menadžeri bore se raspodelom zadataka drugima, nekad je to zbog toga što ih čini važnijim kada sve rade sami, a nekad zato što su veliki perfekcionisti.

    Strategija za bolje delegiranje posla jeste da pronađete prave ljude kojima ćete deliti zaduženja. Ti ljudi bi trebalo da budu sposobni i motivisani da urade posao.
    Očigledno, Schultz je sasvim usvojio i primenio ovu ideju, angažovanjem najboljih radnika za svoj tim koji upravlja i komunikacijom sa njima tako da se oni osećaju kao vođe.

    Stručnjaci kažu da treba ohrabrivati konstruktivne i zdrave debate, kako biste dobili jak tim i demonstrirali da u tenziji različitih mišljenja leži najbolji odgovor. To je upravo Schultz uradio kada je dozvolio da ga zaposleni ubede da je dobra ideja vratiti sendviče sa sirom.

    Izgleda da je Schultzova sposobnost da raspodeljuje zaduženja i njegova otvorenost za nove ideje pomogla da kompanija uspe i da se širi. Prema Forbseovim podacima, prodaja je vrtoglavo porasla u 2015. godini.
    Zaključak za bilo kog lidera jeste – ako želite da stvari budu savršene, morate da prihvatite da ne možete da uradite sve sami – ponekad drugi ljudi mogu da urade stvari bolje od vas. To je „gorka pilula“ ali će pomoći da vaša organizacija bude dugoročno uspešna. 

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE