Da li će ’Otkucaji grada’ postati najbolja startap aplikacija?
SYMORG StartUp Day u okviru ovogodišnje konferencije posvećene preduzetništvu organizuje i takmičenje za najbolji startap. U uskoj konkurenciji našli su se : Tip Times, Džepni doktor i Otkucaji grada, čiji su idejni tvorci odgovarali na pitanja za BIZLife.
Aplikacija Otkucaji grada odgovara na potrebu za servisom koji bi u digitalnom okruženju omogućio intuitivno i olakšano pronalaženje lokaliteta koji su od značaja stanovnicima i posetiocima grada. Ona takođe pruža informacije o relevantnim događajima kako bi korisnici doneli odluku gde će i na koji način provesti vreme. U pitanju je servis koji pruža informacije o lokacijama i dešavanjima u blizini korisnika, kao i napredni sistem klasifikacije događaja i lokaliteta u skladu sa afinitetima korisnika.
- Po čemu je vaša aplikacija drugačija od ostalih koje se bave lokacijom i poznatim mestima u gradu?
Naša aplikacija stavlja u fokus sekciju događaji koji su metaforički nazvani „otkucajima grada“. Na taj način je akcenat na sadržaju koji je dostupan u datom trenutku na određenim lokacijama. Odeljak lokaliteti je tu da pruži podršku gradskim dešavanjima, ali i da na najjednostavniji način omogući pronalaženje potrebne lokacije. Prezentacija informacija potrebnih korisniku u kratkom vremenskom intervalu kroz više slojeva omogućava zadovoljenje njihovih potreba, kako pretragom na licu mesta mobilnim uređajem, tako i pretragom putem računara iz udobnosti svog doma.
- Da li je moguće kupiti karte ili izvršiti rezervaciju restorana ovim putem?
Ne, nije. Uzimajući u obzir da je akcenat na svim dostupnim dešavanjima i lokacijama, restorani zauzimaju samo jedan mali deo ukupne gradske ponude.
- Šta je sve potrebno da se napravi jedna startap aplikacija?
Na prvom mestu potrebno je imati ideju i plan šta se želi napraviti. Paralelno sa tim se mora uzeti u razmatranje kome to zaista treba, ko je korisnik i njega staviti u centar plana, jer aplikaciju razvijate upravo zbog njega. Potrebno je imati volju da se pristupi radu na način koji nije striktno definisan, i biti spreman za velike fluktuacije na svim poljima, jer retko šta ide po planu. „Plans are worthless, but planning is everything.“ Okružiti se sa ljudima koji to razumeju, i spremni su da kontinuirano uče, jedan je od najznačajnijih trenutaka u ranoj fazi rada. Tehnička znanja se relativno lako usvajaju, karakter se teško menja.
- Koliko je teško u Srbiji pokrenuti start-up i šta su bile najveće prepreke?
Klima u Srbiji se dosta menja po pitanju otvorenosti prema start-up projektima i celoj toj zajednici koja je blisko povezana sa freelancer-ima i coworker-ima. Značajne prepreke se pojavljuju ako stvari ne krenu kako je zamišljeno, pa ljudi krenu da se osipaju. Neki „interesantni“ problemi uključuju i momente kada mislite da ste sve savršeno uradili, dobijali ste povratne impulse tokom rada, izađete u javnost i shvatite da vam je test grupa bila jalova i da ljudi zapravo ne dele vaše mišljenje. Nakon toga ide deo sa korekcijama, gde se ljudi demotivišu i onda je potrebno raditi na njihovoj motivaciji. Sa administrativne strane bi bilo lepo videti neki centralizovan model „one stop shop-a“, gde bi pripadnici svih navedenih grupa, mogli u kratkom roku i brzo da obave sve šta im je potrebno, koji bi potencijalnk umanjio troškove.
- Ko čini vaš tim?
Ključni članovi tima smo Miloš Milutinović, student doktorskih studija iz oblasti elektronskog poslovanja, i ja, Nikola Stevanović, student doktorskih studija iz oblasti bihejvioralne ekonomije . Tim je tokom razvoja imao dva ključna člana i četiri člana na rotirajućoj bazi, usled drugih obaveza, angažmana i potreba.
Izvor: BIZLife
Piše: D.G.