Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li ih imate? 4 karakteristike koje predviđaju da li ćete postati direktor

    Ako želite da jednog dana stanete na čelo neke kompanije (ili svoje), ovaj tekst će vam pomoći da prepoznate da li imate sve što je potrebno da postanete direktor.

    Prema novoj studiji Kaplana i Sorensena, sa Univerziteta Čikago i Kopenhagen Biznis škole, postoje četiri ključne karakteristike koje mogu da predvide da li ste rođeni da budete lider neke firme: da li ste generalno sposobni, veštine da nešto izvršite (execution skills), harizma i strateške veštine.

    Kako piše Business Insider, generalne sposobnosti odnose se na sveukupne talente, odnosno koliko ste svestrani, koliko se dobro snalazite u različitim oblastima. Veštine da nešto izvršite (execution skills) odnose se na vaše sposobnosti da nešto uradite – budete efikasni, proaktivni i istrajni, odnosno da završavate stvari do kraja. Ako ste ubedljivi entuzijasta – i prenosite to na druge, onda ste harizmatični. Strateške veštine imaju veze sa kreativnošću i širim pogledom na stvari, pogotovo na dugoročno planiranje.

    Zaključci su zasnovani na analizi 2.600 intervjuisanih kandidata za top menadžerske pozicije. Tokom četvorosatnih intervjua sa profesionalnom firmom, kandidati su ocenjivani različitim karakteristikama kao što su integritet, kreativnost, upornost… Istraživači su zatim sveli oko 30 osobina u četiri grupe karakteristika koje smo već naveli.

    Studija je takođe donela zanimljiv podatak da su kandidati za direktore rangirani nisko kada su u pitanju interpersonalne veštine, koje uključuju karakteristike kao što su „biti dobar slušalac“ i „tretiranje ljudi sa poštovanjem“. Drugim rečima, lideri koji su sposobni da uspešno završavaju zadatke, nisu nužno i kolege sa kojima biste se bili u harmoničnim odnosima.

    Prethodno istraživanje Kaplana i Sorensena otkrilo je da su veštine da nešto izvršite uspešno (execution skills) najpovezanije sa uspešnim direktorima. Kaplan je naveo Stiva Džobsa kao primer – On je neko ko je uspešno završavao zadatke ali je bio slab u interpersonalnim veštinama: Vodio je Apple do vrha, ali je takođe bio poznat po tome što je vikao na ljude i kritikovao zaposlene bez pardona.

    Lekcija koju istraživači daju poslodavcima kada zapošljavaju ljude jeste – Ne zapošljavajte „nadrndane“ likove, ali budite sigurni da osoba koju angažujete završava stvari kako treba.

    Izvor: BIZLife

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE