Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Digitalom do prodaje

    Piše: Ivana Bogdanović, Content Marketing Specialist, The Content Studio

    Da li uopšte da vas pitam koliko vremena u toku svog dana provedete na internetu, ili prosto odmah da zaključim da danas svi „živimo online“? Počev od nekih jutarnjih rituala uz kafu- provera mail-a, čitanje aktuelnih vesti, puštanje omiljene YouTube plejliste i praćenje trendova u digitalnom svetu, pa do raznih ličnih i poslovnih pretraga, stupili smo u direktan kontakt sa našim online „Velikim bratom“- Google-om.

    Svesni smo toga da se danas velika pažnja poklanja temi zaštite privatnosti i podataka internet korisnika. Sve veći broj različitih društvenih platformi omogućio nam je da smo non-stop online, u kontaktu sa dragim osobama, delimo fotografije, video sadržaje, iskazujemo stav na razne teme, odnosno ostavljamo podatke. Dok pretražujemo destinacije za odmor, kupujemo tablet, ili čitamo tematske tekstove, sve to ostaje zabeleženo preko čuvenih cookies.

    Google, kao danas najdominantniji pretraživač, pažljivo prati sve naše online aktivnosti, skuplja podatke i preko svojih partnerskih sajtova šalje marketinške poruke putem banera. Poznato kao Google Display Network (GDN), ovaj vid oglašavanja je danas sastavni deo svake kampanje poznatih svetskih brendova, ali moram priznati i većine naših klijenata. Zašto? Zato što nam omogućava da korišćenjem prikupljenih podataka o online korisnicima, naš sadržaj (content) vide upravo oni kojima je on relevantan u trenutku kada im stvarno treba.

    Verovatno se pitate kako te podatke koristimo? Ne plašite se, niko nije video vaše neobjavljene slike sa ljetovanja ili sa momačke večeri vašeg druga. Targetiranje je malo drugačije od onoga što zamišljate i moguće je raditi ga na više načina:

    1. Veb sajtovi– sve veći broj partnerskih sajtova koji prikazuju Google banere nam omogućava da preko njih dođemo do ciljne grupe, odnosno potrošača. Odabirom relevantnih sajtova na kojima će se prikazivati baneri povećavamo verovatnoću da ćemo dobiti klik.
    2. Sadržaj– svi sajtovi se mogu kategorizovati na osnovu sadržaja i tema koje obrađuju, samim tim targetiranjem na osnovu sadržaja Google nam omogućava da dođemo do ciljne grupe za koju je bitno da vidi naš baner. Prethodna analiza ključnih reči omogućiće nam da na najbolji način postavimo kampanju i dobijemo bolje rezultate.
    3. Ljudi (ciljna grupa)- zbog njih smo tu, da dođemo do njih u trenutku kada su na internetu (a već smo zaključili da tamo žive). Za razliku od targetiranja preko ključnih reči i tema, ovde to radimo na osnovu interesovanja naše ciljne grupe. Svaki put kada odemo na neki sajt sa kojim je Google partner, preko cookies dajemo podatke o sebi. Google ne ulazi toliko duboko u našu privatnost, ali na osnovu naših čestih poseta nekom sajtu beleži da gajimo interesovanja za tu temu. Upravo taj podatak biće iskorišćen kada targetiramo na ovaj način. Zanimljivo, zar ne?

    Google Display Advertising je tema na koju može toliko toga da se kaže  tako da ću ovu priliku iskoristiti samo da ukažem na koristi ovog vida oglašavanja koje ima za kompanije ili pojedince koji imaju online prodaju. Podatak na koji često naletim čitajući razne stručne tekstove kaže da prosečni kupac do šest puta poseti sajt prije nego što realizuje kupovinu. Jedan njegov dolazak nam je dovoljan da dobijemo njegove podatke ukoliko smo prethodno na sajt postavili tagove (piksele). Na taj način dalje možemo da ga „uhodimo“. Da, volim da koristim baš taj izraz jer upravo to Google meni radi svaki dan kada odem na YouTube ili bilo koji Google partnerski sajt. Baneri koji su namenjeni upravo meni tu su da me podsete na to da ne treba da propustim super ponudu, ili da akcija traje još samo 3 dana, ili da taj brend ima specijalnu ponudu za online kupovinu. Njihova svrha je upravo to, da budu malo dosadni ali da kupovina bude završena. Neću vam reći koliko sam takvih kupovina obavila. Ne znam da li da pripišem tome što sam žensko ili jednostavno tome da je kampanja bila uspešna. U svakom slučaju konverzija je realizovana, kompanija i kupac zadovoljni, a mi marketari ponosni na još jednu uspešnu GDN kampanju.

    Sledeći put razmislite zašto se baš vama prikazuje baner sa specijalnom ponudom za uklanjanje celulita ili sprečavanje opadanja kose. A možda je samo urađen loš targeting. Vi znate!

    Ukoliko ste kompanija koja smelo prati trendove i ne propušta priliku da dođe do svakog kupca, onda sam sigurna da će ovaj vid oglašavanja biti veoma interesantan za vas. Svakako ne propustite priliku da o ovoj i ostalim temama saznate više na Content Experience konferenciji koja se održava 3. i 4. oktobra u Beogradu.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    • Zlatko Preskakulev

      Civilizacija "tutnji" , ide nekuda a da nijs saznala, onako istinski odalke je stigla, vec je, kako u naslovu pise,"Digitalom ,,,," je stigla , sto ,me podseca na Amigdalu sa anatomskim znacenjem! Da,nemam sumnje, usima smeta i ocima takodje, sto nema navodnika za nerazumljivu i pogresno odomacenu re -:Digitala!!! Neko je skoro dao argument za ovu cinjenicu, rekavsi" da mozak nema sadrzinu kada se izgovara ovakve rec i ne dolazi do aktivacije resursa znanja,vec rec "seta" neuronskim putevima i trazi kontakt ili na kraju sebe ustanovi kao entitet i tako nastavi da zivi polulegalno! Sta se posle toga desava, ne znam a mislim sledece :: reci i pojmovi prave pometnju i razresenje traze u tome sto individua mora da se odluci,hoce li "DIGITALU" ili svet u kome "1" i "0" cine novi i bolji svet! Ni po jada da je stvarno toliki napredak, a jeste korak napred,i sta onda kada to sve stane, sta cemo da kazemo, prevarili su nas - ONI! Ja mislim da mi sebe varamo uz njihovu nesebicnu pomoc, pre svega, povodljivi smo, iznad svega.novo je nesto sto nas cini uspesnima! Ziveo uspeh, ziveo Svet "o" i "1" koga briga" ko to tamo pise:!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE