„Fet šejming“ i medijska kultura debelih
„Fet šejming“ (fat-shaming) se definiše kao vrlo nepristojno i najčešće javno kritikovanje nekoga zbog viška kilograma. Ovaj termin se uveliko koristi u javnom diskursu, a najčešće se upotrebljava u kritici medija koji odbijaju da na svoje naslovnice stavljaju ljude čije telo ne poseduje idealne proporcije. Postavlja se pitanje da li smo, u sve većim pokušajima da budemo politički korektni, preterali i gde treba povući granicu?
Na udaru kritike se pre nekoliko dana našao i Fejsbuk (Facebook) zbog odbijanja da objavi reklamu na kojoj se nalazila fotografija plus sajz modela.
Fotografija dvadesetčetvorogodišnje Tes Holidej je upotrebljena kako bi se promovisala panel-diskusija u organizaciji Čerč la Fem (Cherchez La Femme), australijske feminističke organizacije. Postavljanje ovog oglasa na Fejsbuku je bilo onemogućeno uz obrazloženje da prikazuje „nepoželjno“ telo.
„Ovakve reklame nisu dozvoljene jer utiču na to da se korisnici ove društvene mreže loše osećaju“, objasnio je Fejsbuk Džesamiju Glisonu, jednom od organizatora događaja.
Fejsbuk je na kraju odustao od odluke da zabrani oglas i izvinio se rečima da on ipak ne krši njegovu politiku, te da će biti odobren.
Međutim, treba skrenuti pažnju na razliku između „fet šejminga“ i promovisanja nezdravog načina života. Treba povući crtu između promovisanja različitosti i loše navike kao što je prekomeran unos hrane. Takođe, treba ukazati i na činjenicu da svakim danom sve više ljudi pati od problema prekomerne telesne težine, a poseban naglasak staviti i na pitanje drugih zdravstvenih problema koje sa sobom donosi gojaznost.
Izvor: Forbes, Bizlife