Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je internet napravio revoluciju u turizmu

    Ako se na bilo koji način bavite turizmom morate biti svesni da se turisti snažno oslanjaju na internet u svim fazama potrošačkog putovanja. Od inspiracije, istraživanja, preko planiranja i bukiranja, do samog putovanja, pa i nakon toga. Ukoliko želite da zarađujete od turizma, ne smete to da ignorišete! Bilo da su to društvene mreže ili sajtovi poput Trip Advisora, Bookinga  – ako su vaše mušterije tamo, nema razloga da ne budete i vi!

    Marko Škorić je od 2014. godine Social Media Manager u Turističkoj organizaciji Srbije. Čini se da smo otprilike u to vreme počeli da primećujemo i komentarišemo kreativne i viralne kampanje ove organizacije. Pred Webiz poslovnu edukaciju, koja se održava od 17. do 19. juna na Zlatiboru, a na kojoj će Marko biti jedan od preko 20 predavača, sa njim smo razgovarali o sve krupnijim promenama koje internet donosi turizmu.

    Vodite brigu o prisustvu Turističke organizacije Srbije u news feed-ovima i timeline-ovima korisnika društvenih mreža iz Srbije i inostranstva. Da li je zahtevno „brendirati“ Srbiju?

    • Turizam je veoma inspirativna delatnost, a Srbija i te kako ima čime da zagolica maštu ljudima. U tom smislu, mislim da sam imao sreće sa izborom posla. Naravno, brendiranje Srbije je mnogo šira tema od mojih aktivnosti, pa čak i od ukupnih aktivnosti Turističke organizacije Srbije. Veoma mi je drago ako mogu da dam pozitivan doprinos tom cilju.

    Koliko su informacione tehnologije, internet i društvene mreže doprineli promociji i prodaji turističkih proizvoda i usluga?

    • Dovoljno je reći samo da 90% svih rezervacija uključuje i korišćenje interneta (u poređenju sa 50% 2006.godine) u procesu donošenja odluke. Ovaj trend je dodatno ubrzan usponom mobajla poslednjih godina i samo je pitanje trenutka kada će broj rezervacija preko mobilnih uređaja prevazići desktop uređaje. Paralelno sa ovim trendom rastu i mogućnosti za kvalitetnu promociju turističkih proizvoda.

    Šta je vaša preporuka manjim turističkim subjektima, na primer vlasnicima privatnih smeštaja, koji nemaju dovoljno sredstava da angažuju marketinške agencije i stručnjake koji bi vodili računa o njihovom adekvatnom nastupu na internetu?

    • Moj savet je, čak i ako imaju saradnika koji brine o njihovom prisustvu na internetu, da svakog dana izdvoje najmanje sat vremena da steknu nova znanja o ovoj temi. I to od svog slobodnog vremena. Internet je nepresušni izvor besplatog znanja i besplatnih alata koje mogu da im pomognu u poslovanju. Za sve koji se bave turizmom ili srodnim deltnostima posebno preporučujem skift.com.

    Šta su najveći izazovi kada je reč o predstavljanju neke destinacije na društvenim mrežama?

    • Veoma je teško presdstavljati celu jednu zemlju. Postoji ogroman broj stvari koje mogu da pođu po zlu, na koje uopšte ne možete da utičete. Zato je izuzetno važno imati plan delovanja u slučaju krizne situacije i uvek biti spreman. Turiste ne zanima preterano ko je za šta u Srbiji nadležan, njime je potrebna prava informacija u pravom trenutku i na nama je da im to i omogućimo.

    Vaša kampanja #MySerbia nedavno je nagrađena priznanjem Društva Srbije za odnose s javnošću i proglašena za najbolji projekat 2015. godine u kategoriji „Upotreba digitalnih medija i novih tehnologija u komunikaciji“. Kakve benefite je kampanja donela TOS-u?

    • Ovo je drugo priznanje koje je dodeljeno TOS-u za projekat #MySerbia, nakon bronzanog priznanja UEPS-a u kategoriji „Internet marketing kampanja“. Pored direktnih rezultata kampanje (9.800 afirmativnoh objava o Srbiji i „zarađenog“ medijskog prisustva u vrednosti od 1.300.000 evra), kampanja, a dodatno i prizanja koja smo za nju dobili, daće podstrek TOS-u da još veću pažnju posveti digitalnim medijima i saradnji sa influenserima.

    Bili ste jedan od predavača na prošlogodišnjoj Webiz poslovnoj edukaciji, a i ove godine na Webizu na Zlatiboru od 17. do 19. juna predvodite modul „Neka drugi pričaju o vama: Korišćenje user generated contenta u turizmu“. Koliko je usavršavanje u oblasti digitalnih komunikacija i marketinga na edukacijama poput Webiza važno i zbog čega?

    • Za mene su ovakvi programi dragoceni. Pored samih predavanja, posebno se radujem prilici da sa predavačima i drugim učesnicima razmenim iskustva, ideje i predviđanja o kretanjima u svetu marketing komunikacija na internetu. Izuztno je važno da teoretsko znanje i sopsvtena iskustva dopunimo i realnim iskustvima drugih ljudi iz različitih kompanija, industrija, zemalja. Što se toga tiče, nema mnogo boljih prilika od Webiza.

    Više informacija o Webiz programu poslovne edukacije, predavačima i ceni kotizacija potražite na webiz.rs

     

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE