Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Majstori za pivo na obroncima Kosmaja: Kako smo svoju pasiju pretvorili u biznis

    Proizvodnja zanatskog piva i stvaranje pivare “Kabinet Brewery”, smeštenu na obroncima Kosmaja u selu Nemenikuće, bio je cilj do koga su bračni par Kosara i Branimir Melentijević došli postupno. Potraga za dobrim ukusima bila je njihov motiv da počnu da proizvode kvalitetna piva neobičnih ukusa.

    “Nas dvoje smo i pre Kabineta radili zajedno, ali ne ovde već u Africi. Na otvaranje prodavnice za sirovine za pravljenje piva ‘Majstor za pivo’, sada najveće prodavnice zanatskih piva u zemlji a potom i grinfild pivare Kabinet inspirisala nas je potraga za dobrim ukusima. Otkrili smo zanatsko pivo pre desetak godina u Italiji i Americi i od tada smo stalno donosili razne stilove za probu”, kaže Kosara.

    Prema njenim rečima “Majstor za pivo” je krenuo sa radom u maju 2012., livadu za pivaru Kabinet pronašli su u jesen iste godine, izgradnja je krenula na proleće 2013. a vrata pivare otvorena su u februaru 2014.

    Fascinacija sa ukusima piva je kod njih dvoje trajala toliko dugo  i imali su želju da je podele sa prijateljima, ali pošto u našoj zemlji zanatska piva nije bilo moguć pronaći oni su odlučili da svoju pasiju pretvore u posao.

    “Mi sada nudimo 30 različitih stilova, a u prodavnici prodajemo više od 200 različitih domaćih i uvoznih piva”, kaže Kosara.

    kabinet1

    Prilikom proizvodnje prvo osmisle recept i ime, objašnjava ona, zatim se pivo kuva na test postrojenju, proba se, doderuje ukus, a zatim odleži bar četiri nedelje. Za to vreme pronalaze umetnika koji na osnovu opisa piva pravi etiketu i nakon toga pivo je spremno za flaširanje.

    Kod prodaje koriste isključivo društvene medije, ne plaćaju nikakve reklame a povremeno, ukoliko im to proizvodnja dozvoli, podržavaju kulturne ili humanitarne akcije.

    “Na početku je bilo naporno, morali smo da objasimo kakva su ovo piva, zašto su drugačijeg ukusa, zašto su skuplja, da mi nemamo fond za promotivne suncobrane….sada je malo lakše”, rekla je Kosara.

    Ona kaže da je na početku, kao i u svakom drugom startap biznisu, problema bilo – od administacije, nelogičnih i sporih pravila, uigravanja ekipe ali najveći problem poslovanja na domaćem tržištu su kašnjanja u plaćanju.

    Prema njenim rečima zanatska piva koje proizvode u Kabinetu za sada uspevaju da izvezu u desetak zemalja.

    Posebno su ponosni na nagrade za najbolje pivo, za najbolje pakovanje u Srbiji u 2014. i 2015. , a vetar u leđa daje im i saradnja sa danskim brewmasterom Mikkellerom jer su najmlađa pivara sa kojom je on radio.

    kabinet2

    “Naši principi poslovanja su posvećeno i profesionalno ponašanje. Uvek se trudimo da budemo kreativni u svakoj fazi i u svakom danu. Želimo da pravimo piva na koja ćemo biti ponosni i koja nam neće dosaditi”, kaže ona.

    Izazovi sa kojima se danas susreću je nedostatak slobodnog vremena i usklađivanje obaveza, a ljudima koji razmišljaju da započnu sopstveni biznis poručuju da ako veruju u svoju ideju i imaju plan u posao treba da krenu što pre.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE