Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milijarderi na krhkim dolarima: Da li se jedan od najvećih modnih lanaca raspada?

    Jin Sook Chang i njen muž Do Won Chang zaradili su milijarde dolara na odeći ’brze mode’ za tinejdžere. Na prvi pogled čini se da su ostvarili američki san, ali…

    Jin Sook Chang je ’teška’ 1,9 milijardi dolara. Ima 53 godine, živi na Beverli Hilsu, i nalazi se na devetom mestu Forbsove liste žena koje su bogatstvo stekle same. Ipak, celu priču pokrenuo je njen muž Do Won Chang, koga zovu Don. Imaju dve ćerke koje su takođe uključene u porodični biznis.

    Oni su intrigantni milijarderi jer se čini da su istovremeno nedodirljivi bogataši, ali i u ponoru finansijskih problema. Kako je to moguće? Izgleda da odgovor leži u ćudi tinejdžera, koji više ne žele krpice nego telefone, ne žele majice od dva dolara nego unikat, ne žele da golimaju stvari već hoće ’doživljaj’.

    Nekada davno, u Južnoj Koreji…
    …Živeo je mladi bračni par koji se otisnuo za Ameriku u potrazi za boljim životom. Nakon što su se preselili 1981. godine, Changovi su radili raznorazne poslove kako bi spojili kraj s krajem. Prali su sudove, čistili kancelarije i radili na benzinskim pumpama. Dok je točio gorivo, Don je shvatio da najbolje automobile voze upravo vlasnici prodavnica odeće.

    Nakon tri godine, par je otvorio svoju prvu prodavnicu odeće ’Fashion 21’ u Los Anđelesu. Prodaja je porasla sa 35.000 na 700.000 dolara nakon prve godine. Od tada otvaraju novu prodavnicu na svakih šest meseci. Vrlo brzo na početku fokus su promenili na tinejdžere kao ciljnu grupu, pa je tako i naziv brenda promenjen u ’Forever 21’. Zašto 21? Changovi objašnjavaju da su uočili da oni koji imaju 21 godinu žele da zauvek budu u tim godinama, mlađi jedva čekaju da napune 21 godinu, a stariji bi voleli da ponovo budu u tom dobu.
    cerkeDanas ’Forever 21’ ima 470 objekata širom sveta i oko 20.000 zaposlenih. Jin Sook radi na čelu prometa robe, njen muž Don je CEO. Njihove ćerke su takođe u porodičnom poslu: Linda vodi marketing, a Esther vizuelni display tim. ’Forever 21’ često opisuju i kao najbrži modni brend. Potrebno im je svega tri nedelje da od crteža komad odeće stigne do prodavnice, za razliku od perioda tri do šest meseci, koliko treba drugim brendovima. Brendovi brze mode primenjuju trendove sa modnih revija, a koju diktiraju veliki i skupi dizajneri.

    Sve ima svoju cenu…
    … Pa je tako kompanija Changovih bila bezbroj puta (prema nekim podacima preko 50 puta) optužena za kopiranje dizajnerskih haljina i tužena za kršenje autorskih prava. Sve je rešavano van suda. Drugim rečima, uz novčanu naknadu postignuta je nagodba.

    Tužbe kao da im nisu previše škodile, s obzirom da su inkasirali oko 4,4 milijardi dolara od prodaje. Iz kompanije kažu da planiraju otvaranje još 67 prodavnica ove godine, i predviđaju da će prodaja porasti deset odsto, dakle na 4,7 milijardi dolara.

    Izvori iz sveta odevne industrije tvrde nešto sasvim drugo, a to je da vlasnici ’Forever 21’ kasne sa plaćanjem računa, što je potpuno paradoksalno za ljude koji su godinama unazad zauzeti otvaranjem sve većih i većih prodavnica širom sveta. Zakasnela plaćanja plaše njihove saradnike, koji su i sami videli da je ’Forever 21’ preduzeo neke vrlo neobične korake i zatvorio dve ogromne prodavnice u Kaliforniji. Takođe, strani mediji pišu da je ’Forever 21’ u pregovorima da obezbedi 150 miliona kredita kako bi platio zakup za svoje mega-storove.

    Poznati po svojoj privatnosti u vezi sa poslom, Changovi nisu dozvolili nikakve razgovore sa proizvođačima i kreditorima o finansijskim poslovima. Ne odgovaraju na komentare i optužbe, čime znatiželja raste, a novinari grebu za time šta se krije iza svega. Mediji su se posebno sladili i pričom o idiličnom i srećnom braku koji se, zajedno sa njihovim ultra popularnim lancem odeće, raspada kao kula od karata.
    f-21
    Gde su tinejdžeri?
    Analitičar ’RBC Capital Markets’ Brian Tunick kaže da njegovi izvori tvrde da Changovi nemaju dobru prodaju u nekoliko poslednjih godina i da promet konstantno pada. Industrijski stručnjaci smatraju da su se kupci umorili od jefitinih krpica ’Forever 21’ čija se cena kreće od etiri do 20 dolara, i dodaju da su se vlasnici izgleda udavili u sopstvenom, nepreglednom moru prodavnica.

    Na prodaju ipak ima uticaja šira slika današnjeg sveta. Mladim generacijama bitne su nove tehnologije, i način života koji žele da pokažu. Sve više tinejdžera u Americi svesno je da njihovu odeću prave njihovi vršnjaci u zemljama ’trećeg sveta’.

    Konstantno se radi na podizanju svesti ljudi, koji se od sebičnih kupaca transformišu u osvešćene građane sveta. Oni ne žele da kupuju brendove za koje radi jeftina radna snaga u nehumanim uslovima. Oni žele stav, poruku, pa i bunt i prkos. Izuzetak nisu ni tinejdžeri, ni tzv. milenijalci čije navike i ćudi nisu do kraja istražene.

    Forever 21 daje nadu i inspiraciju ljudima koji su došli ovde (u Ameriku) bez skoro ičega, samo sa jednim snom o boljem životu“, kaže Do Won Chang. Ipak, svetom vladaju oni koji trendove kreiraju, a ne oni koji ih prate. Videćemo kako će taj san na kraju da se završi.

    [preporucene_vesti ids=“112626, 113274″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube/Printscreen

    Piše: Nada Veljković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE