Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Psihološki trik da vam neko veruje (i koji se koristi tokom obroka!)

    Psiholozi već duže vreme govore da poverenje može da se izgradi brzo, a ne samo tokom godina i godina druženja ili profesionalnog odnosa. I to toliko brzo – za vreme samo jednog obroka!

    Poslednji dokaz ovog fenomena je studija koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Čikago (Chigaco Booth School of Business), piše Business Insider. Serija od četiri eksperimenta pokazuje da postoji lak način da vam neko, ko vas ne poznaje toliko dobro, veruje: Jedite istu hranu koju i on(i).

    U jednom eksperimentu, 176 studenata podeljeno je u parove, i trebalo je da konzumiraju slatkiše koje bi nakon toga ocenjivali. (U stvarnosti, istraživače nisu zanimale ocene – to je bila samo maska).

    U nekim slučajevima, oba partnera su jela isti slatkiš, a u nekim jeli su različite slatkiše.
    Svi učesnici igrali su igre gde su im pripisane uloge ili investitora, ili menadžera fonda. Investitor je trebalo da odluči koliko novca će investirati u fond menadžera. Koliko god da se novca investira, biće udvostručeno, a menadžer fonda će odlučiti kako da podeli taj novac sa investitorom.
    Istraživači su hteli da znaju sledeće: Da li će partneri koji su jeli isti slatkiš verovati jedno drugom više nego partneri koji su jeli različite slatkiše? Drugim rečima, da li će investitori dati više novca menadžerima ako su jeli isti slatkiš?

    Rezultati su i pokazali da su partneri više verovali jedno drugom u tim slučajevima.
    Drugi eksperiment otkrio je da su partneri koji su jeli isti slatkiš postigli dogovor koji je bio zadovoljavajući za obe strane, u poređenju sa partnerima koji su jeli različite slatkiše.
    Postavlja se pitanje da li bilo kakva sličnost koju ljudi imaju jedni s drugima, navodi da imaju više poverenja jedni u druge. Zato su napravili eksperiment u kojoj su oba partnera nosila istu majicu. Efekat nije bio isti kao kada su delili istu hranu. Dakle, hrana je efektivniji put do poverenja.

    Ako vam je ta zamisao da naručujete istu hranu pomalo čudna, jedan od autora studije rekao je za „The Wall Street Journal“ da je imati nešto zajedničko sa drugom osobom sasvim u redu.

    Izvor: BIZLife

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE