Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uskoro i prvi srpski elektroautomobil

    I Srbija će praviti električne automobile. Najkasnije do septembra ove godine na ulicama Beograda pojaviće se malo gradsko vozilo na struju čija cena neće prelaziti 10.000 evra.

    Preduzeće Eko Srbija je već dogovorilo prvu isporuku delova za sklapanje 12 automobila, ali su ambicije da se skoro svi delovi ubrzo proizvode u Srbiji. Kako kažu, zatvorili su i kompletan finansijski plan, dobili potrebne „papire“, i sada je sve samo do tržišta.

    Sa kineskim partnerom smo dogovorili sve oko uvoza delova, od motora, baterija, karoserije, koji bi se sklapali u okolini Beograda. Ipak, naša želja je da elektromotor i karoseriju pravimo u Srbiji, pa smo već otpočeli pregovore sa kompanijama koje mogu da proizvedu ove komponente, kaže direktor Eko Srbije Dragan Škrnjić.

    Zanimljivo je da je Eko Srbija dobila potpuno besplatno licencu od jedne renomirane italijanske kompanije za prizvodnju elektromotora. Istu licencu je nedavno otkupio i japanski Suzuki.

    Prvi automobil, koji će se na našem tržištu prodavati pod imenom „aksios“ predstavićemo javnosti u septembru, na 5. „Tesla reliju“, na kome učestvuju električna vozila i hibridi iz celog sveta, kaže Škrnjić.

    Automobil je namenjen, pre svega, za gradsku vožnju. Ima domet sa jednim punjenjem baterija do 140 km u realnim uslovima. Maksimalna brzina je 60 km na čas.

    Ono što je posebno zanimljivo je da se „aksios“ puni na običnoj kućnoj utičnici od 220 volti i da je vreme maksimalnog punjenja baterije oko osam časova. Potrebno je samo dva sata za punjenje 60 odsto kapaciteta baterije.

    Jedino Srbija ne subvencioniše

    Država Srbija je jedina zemlja u Evropi koja ne daje nikakve subvencije za električne automobile i hibride. Dotacije u pojedinim zemljama EU idu i do 8.000 evra, a kod nas nisu predviđene ni poreske olakšice, pa čak ni besplatno parkiranje.

    Pre nekoliko godina je država sa 100.000 dinara stimulisala prodaju eko-vozila u Srbiji, ali se nije pridržavala sopstvene odredbe, pa je japanska Tojota morala da za oko stotinak prodatih vozila zatraži naplatu putem suda. Spor je okončan u korist Japanaca.

    Nemačka kancelarka Angela Merkel postigla je dogovor s proizvođačima automobila koji predviđa zajednička ulaganja od 1,2 milijarde evra, kako bi se podstakla kupovina ekološki prihvatljivih vozila.

    Prema tom sporazumu, kupci električnih automobila biće subvencionisani sa 4.000 evra, dok će oni koji se odluče za nabavku modela sa „plag-in“ hibridnim pogonom dobiti stimulaciju od 3.000 evra.

    Izvor: Novosti

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE